Wybieramy odpowiednie okulary przeciwsłoneczne.

By | 08:38 16 comments
Okulary RAY BAN 4340 WAYFARER Blue / Brown Gradient Mirror Blue ORB4340-62324O



Nareszcie mamy wakacje jest to czas odpoczynku, zabawy i uśmiechu na twarzy.

Ten wyjątkowy okres obfituje w wyjazdy -  jedni przemierzają tysiące kilometrów inni trochę mniej, najważniejsze jest dotarcie do celu :)

 Po za dobrą zabawą i zgraną ekipą na takich wyjazdach ważna jest pogoda.

Każdy marzy o promykach słońca, które padają na nasze ciało.

Jeżeli już mówimy o słońcu to warto wybrać odpowiednie okulary przeciwsłoneczne.

Oczywiście każdy z Nas jest wzrokowcem i pierwszą rzeczą na którą zwracamy uwagę jest wygląd okularów, ale warto zwrócić uwagę też na inne rzeczy.

Po pierwsze :

  • zaleca się aby kształt oprawy dobrany był na zasadzie kontrastu w stosunku do kształtu twarzy
Po drugie :
  • zasada proporcji - wielkość oprawy powinna być proporcjonalnie dobrana do wielkości twarzy
Po trzecie :
  • Zasada komfortu - dobre samopoczucie podczas noszenia  okularów przeciwsłonecznych jest najważniejsze, nic nie powinno nas uciskać lub być za luźne, dolna krawędź oprawy nie powinna opierać się o policzki, ponieważ podczas długotrwałego użytkowania na pewno wpłynie to na nasze poczucie komfortu.

Kształt twarzy też odgrywa kluczową rolę w doborze odpowiednich okularów przeciwsłonecznych.


Kształty twarzy:



OWALNY - najbardziej uniwersalny kształt twarzy, zalecany jest wybór okularów/oprawek o wielkości zbliżonej do szerokości twarzy. 

OKRĄGŁY - zaleca się wybór oprawek kwadratowych lub prostokątnych o grubszych zausznikach

KWADRATOWY - wymaga wysmuklenia, dodatkowo dzięki zaokrąglonym,  kształtom oprawy korekcyjnej czy przeciwsłonecznej jesteśmy w stanie złagodzić ostre rysy.

PROSTOKĄTNY - wymaga optycznego skrócenia przy jednoczesnym złagodzeniu rysów. Taki efekt uzyskamy dzięki okularom o kształcie owalnym, kocim lub szerokim prostokątnym.

TRÓJKĄTNY/SERCOWY -  sugeruje się optyczne zwężenie górnej części twarzy lub nie podkreślanie dolnej części.


Jakie okulary ja wybrałam dla siebie ? oczywiście jak zawsze jestem nie zdecydowana, więc pokaże Wam parę moich typów :

Okulary RAY BAN 4237 Matte Dark Grey / Grey Mirror Blue ORB4237-620617

Okulary RAY BAN 4340 WAYFARER Blue / Brown Gradient Mirror Blue ORB4340-62324O



 Okulary RAY BAN 3581N Demiglos Black / Dark Violet Mirror Blue ORB3581N-153/7V





Które okulary podobają Wam się najbardziej ? jakie są Wasze typy ?


Zapraszam Was na stronę www.1242.eu  gdzie znajdziecie dużo okularów nie tylko przeciwsłonecznych :)


img




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przypominam o konkursie :



PODPIS





Nowszy post Starszy post Strona główna

16 komentarzy:

  1. mam okrągłą twarz ale okulary podłużne, prostokątne, wydaje mi się, że jednak do mnie pasują

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny poradnik :) Ja mam zawsze problem z wyborem okularów, ale po wielu próbach i mierzeniu kilkudziesięciu par w końcu jakoś się udaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba wiele osób intuicyjnie dobiera kształt okularów do kształtu twarzy...
    Świetny poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam właśnie taki kształt okularów, jaki pasuje mi (twarzy owalnej) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zasady doboru okularów? Pierwsze słyszę. Zawsze wybieram to, co mi się podoba i w czym dobrze wyglądam. Im większe oprawki tym lepiej się czuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to w każdych źle się czuję :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam Ray Ban Wayfarer i baaardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Naprawdę ciężko się wybiera okulary odpowiednie.
    Rewelacyjnie się prezentują te pierwsze z czterech, które pokazałaś.
    Nie pozostaje nic innego jak tylko się na jakieś zdecydować.
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam, że nie lubię sięgać po okulary przeciwsłoneczne. Pewnie też dlatego, że nie mogę się opalać i bardzo mało przebywam na słońcu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatny wpis, widzę że intuicyjnie dobrze dobrałam okulary ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie zwracam na to uwagi. Podobają mi sie okulary to biore xD

    OdpowiedzUsuń
  12. ja nie noszę okularów ;p mam tylko tak na głowie na ozdobę ;p hahah :D

    Buziaki ! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Super wpis;) Wychodzi na to, że dobrze wybrałam sobie okularki;D W tym roku postanowiłam wydać troszkę więcej pieniędzy niż zazwyczaj i kupić sobie porządne,oryginalne na galeriawidzenia com ;)To była dobra decyzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja rozglądam się za okularami ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Najlepiej wybrać się do salonu optycznego z bliską osobą, która szczerze doradzi nam jakie oprawki najbardziej pasują do naszej twarzy. Warto również skorzystać z rad optyka, który ma duże doświadczenie w tej kwestii.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)