Zagrajmy dziś w kółko i krzyżyk w nowym wydaniu - Egmont.

By | 09:22 34 comments



Chyba nie ma wśród Was osoby, która by nie znała gdy kółko i krzyżyk. Wystarczyła kartka, długopis, 2 osoby i godzinami można było fajnie spędzić czas przy okazji ćwicząc spostrzegawczość :) Pamiętam jeszcze w szkolę jak na przerwach spędzało się fajnie czas właśnie grając w tą grę. 

Dziś chciałam Wam zaprezentować współczesną grę kółko i krzyżyk, czyli TREXO.



Celem gry jest ułożenie 5 swoich symboli w jednym rzędzie – poziomo, pionowo lub na ukos. Jednak nie będzie to łatwe. Za każdym razem gdy wykładasz płytkę, umieszczasz na planszy także symbol przeciwnika! Kafelki można kłaść jeden na drugim, więc rozgrywka toczy się w 3 wymiarach. Każdy ruch zmienia diametralnie sytuację na planszy i może zadecydować o zwycięstwie. 


Wylosujcie, kto będzie grał krzyżykiem, a kto kółkiem. Grający krzyżykiem rozpoczyna rozgrywkę, umieszczając płytkę na dowolnych dwóch polach planszy. Następnie drugi gracz robi to samo. W ten sposób gracze naprzemiennie zagrywają płytki, po jednej na rundę. Raz położona płytka nie może być przemieszczana ani usunięta.


Wygra gracz, który jako pierwszy ułoży w jednej linii co najmniej pięć swoich symboli jeden obok drugiego. Symbole mogą być ułożone pionowo, poziomo albo na ukos. Nie ma znaczenia, na którym są poziomie, istotny jest widok z góry. Liczą się tylko widoczne symbole (niezakryte). Jeśli zabraknie płytek albo nie można wyłożyć na planszę nowej płytki, to partia kończy się remisem.


Trexo jest doskonale wykonaną grą i ma bardzo przejrzyste zasady. Przeznaczona jest dla dzieci od 7 roku życia, ale młodsze dzieci też sobie poradzą, ja na przykład gram ze swoim 5 latkiem, zmieniłam tylko zasady i układamy klocki tylko na planszy, a nie gramy na płaszczyznach. 


Kości przypominają domino, są całkiem masywne, dzięki nim gra nabiera zupełnie innego charakteru, a możliwość gry na różnych płaszczyznach sprawia, że jest ona jeszcze bardziej ciekawa i wciągająca.



Elementy gry:
•  plansza do gry
•  60 płytek stworzonych na kształt domina z symbolami x i o
•  instrukcja

Cena : ok 67 zł


Polecam tą grę zarówno dla małych i dużych :) Moim zdaniem gra będzie fajną propozycją na prezent świąteczny :) 










PODPIS
Nowszy post Starszy post Strona główna

34 komentarze:

  1. Ciekawa, może kupię siostrzenicy na gwiazdkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam już ją na innym blogu, fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile to się godzin grało z rodzicami czy z przyjaciółmi za czasów szczenięcych!

    OdpowiedzUsuń
  4. Znana gra, ale tutaj widzę jakiś inny układ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się ta zabawa prezentuje.
    Coś czuję, że będę musiała spróbować :D
    Dla małych i dużych.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. supcio propozycja na jesienne wieczory :3

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze lubiłam kółko i krzyżyk więc spodobałaby mi się ta gra

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł na wspólne spędzenie czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. swietna gra! :D juz o niej zapomniałam :D idealna na jesienne wieczory :D

    OdpowiedzUsuń
  10. szczerze przyzna,, że nie znałam wtej gry w takim wydaniu :d Ale świetny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze w to grałam ale mniej rozbudowane :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze w to grałam ale mniej rozbudowane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jeszcze takiego wydania nie widziałam :D ale chętnie bym zagrała hehe

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiałam grać w kółko i krzyżyk :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  15. W kółko i krzyżyk zawsze grałam z kolegą po cichu na lekcji kiedy nam się nudziło. Zabawa super.
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa gra, nie powiem. :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypomina mi to bardziej domino hahaha.
    Jeju, jak ja baaardzo nie lubię tej gry :< A to tylko dlatego, że nigdy nie umiałam wygrać :D

    https://szopit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem fanką tego typu gier. Mam nadzieję, że kiedy dzieci podrosną będziemy razem się bawić. Tej gry nigdy nie widziałam, a wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
  19. Powróciły wspomnienia z dzieciństwa ;> Super gra !

    roksanary.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo dobrego czytałam o tej grze, musi pojawić się w naszym domu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna gra :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/11/ostatni-powiew-zotej-jesieni-monday-look.html

    OdpowiedzUsuń
  22. z narzeczonym bardzo często gramy w klasyczne kółko i krzyżyk w domu :D musi zabawnie wyglądać jak dwoje dorosłych dla zmuły kreśli obrazki na kartce haha :D ale często gramy ze znajomymi w różne dziwne gry planszowe czy tego typu zabawy :).

    P.S. pozdrawiam i obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. My nigdy nie miałyśmy tej gry w takiej wersji :D Super wydanie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa na pewno zakupie ��

    OdpowiedzUsuń
  25. Oo ciekawa gra!:)
    Klikniesz w linki w nowym poście bede wdzięczna:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tradycyjne kółko i krzyżyk znam, w to też chętnie bym zagrała =)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na jesienno - zimowe wieczory byłaby idealna!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)