METODA MONTESSORI W DOMU – 80 ZABAW EDUKACYJNYCH.

By | 12:37 31 comments


Metoda Montessori w domu



Jeżeli nie wiesz już w co nowego bawić się ze swoim dzieckiem lub nie masz pomysłu na nową zabawę to w tej książce znajdziesz 80 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci i rodziców.






„Naucz mnie robić to samodzielnie” – to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość działania, odpowiednio do jego wieku i umiejętności, by mógł się prawidłowo rozwijać. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić. Jeśli szukasz inspiracji, jak poprzez takie aktywności korzystnie wpłynąć na rozwój dziecka, zajrzyj do tej książki.




 Dzieci wykorzystując proste przedmioty codziennego użytku rozwijają najróżniejsze umiejętności, a że poszczególne ćwiczenia/zabawy wykonują samodzielnie uczą się radzenia sobie w różnych sytuacjach, rozwijają talenty artystyczne i logiczne myślenie.


Zajęcia i zabawy podzielone są na 8 grup w zależności od różnych aspektów rozwoju dziecka.


Przede wszystkim wykonywanie zadań pomaga dzieciom wzmocnić poczucie pewności siebie, a możliwość wyboru pozwala dzieciom poczuć, że zaspokajane są jego potrzeby. 


 Podczas ćwiczeń rozwijają m.in. równowagę, wzmocnienie mięśni ciała. Uczą się naprawiania swoich błędów oraz uczą się samodzielności.


 Zabawy można wykorzystywać na co dzień w domu lub podczas większych imprez np. urodzin dziecka czy też spotkań w większym gronie.


Książka jest przejrzysta zawiera mnóstwo rysunków, oraz napisana została w prostym języku. 


Przy każdym pomyśle zabawy znajduje się informacja odnośnie tego jaką umiejętność pozwala  przećwiczyć, jest też lista potrzebnych rzeczy do realizacji pomysłu a także wyjaśniony sposób zabawy.  Na pewno warto zajrzeć to tej książki i zapoznać się z jej zawartością.



Wydawnictwo: RM

Oprawa: miękka

Rok wydania: 2017

Cena: 24,99 zł






PODPIS



Nowszy post Starszy post Strona główna

31 komentarzy:

  1. gdybym miała dziecko na pewno chciałabym także przeczytać tą książkę. oglądałam filmiki na yt o uczeniu w montesori

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna ta książka i jakie piękne ilustracje :) Mogłabym taką przygarnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie mam dzieci, ale kiedyś kupię im coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie książki, sama jeszcze parę lat temu korzystałam z podobnych, ale dla większych dzieciaków na różne rzeczy diy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I to się nazywa kreatywność! Mega fajna książka, ktoś miał super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna ta książka i jaka pomocna

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze mam troche czasu na takie zabawy, ale na pewno będę się zagłębiać w tej metodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W przyszłości na pewno zakupię :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super książka. Sporo fajnych propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ohh.. gdzie nie spojrzę to Montessori. To chyba dość modne ostatnio.. Pamiętam jak zetknęłam się z tą metodą pierwszy raz.. dziewczyna przygotowywała kącik dla malucha. Położyła na podłodze materac, kilka pluszaków i dziecko miało tam spać... uderzyło mnie to na tyle, ze odechciało mi się zgłębiania o co w tym chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale super pomysłowe - muszę tylko poczekać aż mój synek podrośnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle pomysłów w jednej książce! Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie kupię, muszę się rozejrzec za tą książka.

    OdpowiedzUsuń
  14. szukam własnie czegś takieg, lece kupić ta pozycję

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój Synek ma dopiero 6 miesięcy ale może już warto kupić i poczytać. Bardzo fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna książka, dzieci na pewno dużo się mogą nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem bardzo fajna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajna książka dla rodziców, le myślę że w niejednej szkole i przedszkolu by się sprawdziła jako pomoc dla nauczycieli.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne, do zabawy i nauki z dzieckiem ja znalaz :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale pomysłowa książka! Myślę, że wszyscy rodzice powinni mieć taką lekturę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawy pomysł na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Polecę ta książkę mojej szwagierce którą wkrótce urodzi dziecko.
    Zapraszam do mnie: recenzjebynikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. już słyszałam wcześniej własnie o tej metodzie

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta książka pomogła by mi wymyślać nowe zabawy dla Milenki :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Słyszałam już o tej metodzie i często jej stosuję. W terapii zajęciowej również jest bardzo przydatna.

    OdpowiedzUsuń
  26. Z chęcią sięgniemy po tą książkę, bo pomysłów na zabawę brak.

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka bardzo fajna - pomaga znaleźć rozwijające zabawy w czynnościach, o których na codzień nie myslimy - tworzyć zabawki z rzeczy zupełnie "niezabawkowych" :) A tu zastosowanie pomysłów w praktyce: http://www.madrybobas.pl/2018/03/tej-zabawki-prawdopodobnie-nie-uda-ci.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)