Co to takie jest EPU ?

By | 10:13 48 comments




Co to takie jest EPU ?

Elektroniczne Postępowanie Upominawcze prowadzone przez E Sąd, czyli tak zwane EPU, to postępowanie , które odbywa się przez internet i pozwala dochodzić roszczeń, które nie wymagają postępowania dowodowego. Nie musisz ruszać się z domu i stawiać się w sądzie wystarczy zalogować się na stronie e-sadu. W takich postępowaniach dochodzi się roszczeń tylko pieniężnych.  Sąd elektroniczny obejmuje całą Polskę.


Co to jest nakaz zapłaty w EPU?
Podobnie jak w zwykłym sądzie jest to wyrok lub orzeczenie sądowe, które zostało wydane jednak bez Twojego udziału na niejawnym posiedzeniu w formie wirtualnej . Jeżeli uważamy, że takie zobowiązanie nie istnieje możemy się od niego odwołać . Wystarczy wysłać pismo zwane Sprzeciwem do Sądu Rejonowego Lublin, gdzie swoją siedzibę ma e-sąd. W ciągu 14 dni wyrok staje się prawomocny i może być egzekwowany przez komornika. 

Kto najczęściej pozywa do E-Sądu ?

  • firmy windykacyjne
  • parabanki np. chwilówki 
  • banki
  • firmy telekomunikacyjne


O czym należy pamiętać, gdy dostaniemy pismo z E-Sądu ?

Wiele osób, które otrzymują pismo od E-Sądu myśli , że to pismo wysłane przez kogoś kto chce Nas nabrać. Dlaczego ? Takie pismo choć brzmi to zaskakująco nie zawiera ani podpisu ani pieczątki sądu. Próżno , więc szukać jakichkolwiek znaków że jest to pismo od organów władzy publicznej. Ponadto ważne dla Nas informacje zazwyczaj pisane są małą czcionką, więc pamiętajmy by czytać wszystko po kolei. 

Jakie są opłaty od sprzeciwu ?
W odróżnieniu od zwykłego sądu nie potrzebujemy tutaj żadnych dokumentów , które musimy mieć w kilku egzemplarzach a do tego wysyłania ich do obu stron co wiąże się z dodatkowymi opłatami. Czynności prowadzone przed e - sądem są wolne od opłat sądowych. Również czynności polegające na złożeniu sprzeciwu nie podlegają opłacie. 

Na jaki adres wysłać sprzeciw do E-Sądu ?

Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie
VI Wydział Cywilny
Ul. Boczna Lubomelskiej 13
20 – 070 Lublin



Nowszy post Starszy post Strona główna

48 komentarzy:

  1. Czy takie pismo otrzymuje się na adres domowy Czy można je dostać również na maila?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia o tym wszystkim. Przydatny wpis

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam że nie wiedziałam o czymś takim jak e-sąd

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo popieram tę formę dochodzenia swoich praw.

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, nie wiedziałam, że można dochodzić roszczeń przez internet. Dzięki za dużą dawkę informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam pojęcia o istnieniu e-sądu. Bardzo przydatny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam pojęcia, że taki e-sąd istnieje. Mam nadzieję, że nigdy nie dostanę z niego żadnego pisma ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam, że coś takiego istnieje

    OdpowiedzUsuń
  9. w sumie nie do końca miałam pojęcie o tym wszystkim przydanty wpis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam. Zielonego pojęcia, że coś takiego istnieje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie słyszałam o czymś takim

    OdpowiedzUsuń
  12. na szczęście nie miałam styczności z EPU, ale warto wiedzieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedzialam ze cos takiego istnieje. Na szczęście nie mam takich problemów jednak warto mieć wiedzę na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczerze mówiąc nie miałam pojęcia ani o EPU ani o e-sądzie ;) Dobrze, że trafiłam do Ciebie, coś się nauczyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy szczerze mowiac nie interesowalam sie tymi tematami :) bede widziala gdzie szukac informacji

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam pojęcia, że coś takiego istnieje. Ale dobrze wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz słyszę o EPU.

    OdpowiedzUsuń
  18. słyszałam o tym od swojej księgowej - fajna sprawa, jak coś się dzieje nie halo..

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Ważna sprawa a ja pierwszy raz o niej słyszę!

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz o czymś takim słyszę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na szczęście póki co problem mnie nie dotyczy ;-) oby tak zostało.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy o czymś takim nie słyszałam. Ale dobrze wiedzieć, bo to przydatna informacja. Chociaż tak sobie myślę, że nie chciałabym by mi się kiedyś przydała.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest drobna pomyłka, bo opłatę się również wnosi i jest ona zależna od wysokości roszczeń :) Pozatym, kiedy EPU wpadnie do właściwego Sądu to Sąd odsyła do osoby składającej zarządzenie o uzupełnienie braków, czyli pozew i tak trzeba składać na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszy raz o tym słyszę, ale dobrze wiedzieć. Świetnie, że o tym napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  25. NA szczęście na razie nie musiałam się tym interesować :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajny informacyjny post, nie miałam pojęcia że takie coś istnieje.

    OdpowiedzUsuń
  27. Gdzie ludzie mogą zagłosować na mnie w e-plebistycie na e-sędziego?.... Będę sprawiedliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Podobnie jak inni nie wiedziałam o tym. Bardzo dobry wpis

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobrze wiedzieć, że coś takiego istnieje. Przydatna praktyczna wiedza.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy się tym szczególnie nie interesowałam, ale warto wiedzieć chociaż te najistotniejsze rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety nie wiedziałam o istnieniu takiej instytucji

    OdpowiedzUsuń
  32. Słyszałam już o e-sadzie. Bardzo przydatne informacje, dla osób, ktore o tym nie słyszały.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ooo nawet nie wiedziałam że coś takiego jest! Dzięki za ten wpis !

    OdpowiedzUsuń
  34. nie miałam o tym pojęcia! dobrze wiedziec...

    OdpowiedzUsuń
  35. ooo, nie miałam pojęcia i cieszy mnie, że poznałam taką opcję prowadzenia windykacji, super, że piszesz o takich rzeczach :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja nie korzystałam na swoje szczęście, ale wiem że istnieje i pewnie bym użyła zamiast pójścia fizycznie do sądu.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ooo, nigdy nie słyszałam o takim czymś 🙊 świetny wpis! Przydatne informacje. Na pewno nie jedna osoba przeczyta u ciebie o E sądzie i będzie wiedziała co robić!

    OdpowiedzUsuń
  38. Aleksandra ze StyleVibes.pl14 maja 2019 20:35

    Szczerze mówiąc to rewelacyjna opcja, gdy coś idzie nie po naszej myśli. Dobrze wiedzieć, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  39. Dobrze, że polskie prawo zostało zmienione i teraz nie można podawać do sądu za stare przedawnione długi.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawe rozwiązanie, nie wiedziałem o takim sposobie rozwiązywania spraw.

    OdpowiedzUsuń
  41. Dobrze wiedziec ze cos takiego istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Dziękuję za informację. Przyznam szczerze, że nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)