Żywokost lekarski oraz maść żywokostowa na jakie schorzenia ?

By | 20:24 31 comments



Żywokost lekarski - to zapomniana roślina o bardzo cennych właściwościach leczniczych.  Od wieków wykorzystuje się w zielarstwie  jego charakterystyczny fioletowy korzeń. Ta roślina występuje na terenie całego kraju . Kwitnie późną wiosną jej kwiaty przeważnie mają kolor fioletowy choć bywają również białe. Najbardziej cenny jest korzeń, który zawiera wiele cennych substancji wykorzystywanych w ziołolecznictwie. W skład korzenia wchodzą :  śluz, krzem, aminokwasy, beta-sitosterol,  fruktany, garbiki, alantoina oraz olejki eteryczne. Roślina ta zawiera również groźną toksynę dlatego też nie wolno jej stosować wewnętrznie.  Przeciwwskazaniami do stosowania maści z żywokostu są choroby wątroby i nadwrażliwość na jego składniki.

Znalezione obrazy dla zapytania żywokost lekarski wikipedia
zdjęcie wikipedia.


Na jakie schorzenia może Nam pomóc żywokost lekarski ?

  • otarcia
  • złamania
  • zwichnięcia
  • urazy kolan
  • schorzeń kręgosłupa
  • schorzeń stawów
  • bóle mięśniowe

Maść żywokostu możemy zrobić sami w domu. Jednak jeżeli nie mamy takiej możliwości to najłatwiej kupić gotową maść w sklepie.  Koszt takiej maści to ok. 12 zł.

Dzięki naturalnym właściwością żywokostu lekarskiego i arniki górskiej , który znajduje się w tej maści skóra podrażniona zostanie poddana regeneracji. Również opuchnięcia staną się mniej widoczne. Maść dobrze się wchłania, a obecność w składzie allantoiny oraz prowitaminy B5 nawilża i odżywia skórę.














Nowszy post Starszy post Strona główna

31 komentarzy:

  1. Warto wzbogacić swoją domową apteczkę o tę maść. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie slyszalam o tej maści. Mąż narzeka na ból plecow i kręgosłupa trzeba na nim przetestować 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kimś trzeba ha ha ha :) Nie kosztuje wiele a może na prawdę pomóc więc warto wypróbować.

      Usuń
  3. Nie slyszalam o tej maści. Mąż narzeka na ból plecow i kręgosłupa trzeba na nim przetestować 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Marka jest mi dobrze znana, ale tego balsamu/maści nie używałam. To coś dla mojej mamy, ostatnio narzeka na bol kregosłupa

    OdpowiedzUsuń
  5. taką naturalną maść zawsze warto mieć w apteczce w domu

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi po operacji złamania obojczyka się przyda ta maść.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie kupowałam produktów tego typu. Moja apteczka jest pełna przeróżnych maści i leków, ale czegoś takiego nie mam i chyba nigdy nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze się zastanawiałam co to za roślinka, bardzo podoba mi się jak kwitnie. Nie wiedziałam, że ma tak wspaniałe właściwości!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o takiej maści :) Kupię teściowej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam, ale z chęcią poznam, bo przyda mi się na kręgosłup i moje chore stawy biodrowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę sprawdzić tę maść

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam produkty tej marki, dobrze sprawdza się u mnie wersja z kasztanowcem na obolałe nogi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Maść żywokostowa gości w mojej apteczce od dawna i wiele razy pomogła mi na przeróżne dolegliwości :) Naprawdę warto ją mieć po ręką.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zarówno mnie jak synowi przydałaby się taka maść. non stop gdzieś potłuczeni jesteśmy . Ciągle w biegu, a ja w pracy i potem takie opłakane skutki

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój tata zajmuje się ziołami, wiem że nieraz mówi o zywokoscie. Jest to roślina na stawy, koscie czyli idealna maść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój tata ma ciekawe zainteresowania, podziwiam, bo taki znawca rozwiązuje pewne dolegliwości właśnie za pomocą różnych ziół.

      Usuń
  16. Pierwszy raz słyszę o takiej maści. Będę musiała się w nią zaopatrzyć, bo wygląda na dobrą ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze mieć taką maść w domowej apteczce. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi by się przydała. Często bolą mnie mięśnie. Ciekawe czy działa?

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealny produkt dla mojej babci. Muszę jej kupić. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie mam doświadczenia w kupowaniu i używaniu takich maści, jakoś nigdy nie potrzebowałam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam tę maść i muszę przyznać, że ma wile zastosowań. Niestety, jeżeli chodzi o skład, to ma dużo do życzenia. Wolę stosować w pełni naturalne kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ta maść to coś dla mojej mamy bo ją często bolą plecy, dlatego z pewnością jej polecę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. o proszę nie wiedziałam, że ta roslina to zioło

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiamy tą firmę💋 każdy produkt od nich się u nas dobrze sprawdził

    OdpowiedzUsuń
  25. Czasami miewam niewielkie urazy, więc nie zaszkodzi mi wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Warto mieć taką maść w domu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobrze wiedzieć, że jest taka maść, ponieważ moja mama i ciocia od jakiegoś czasu używają właśnie żywokostu, z tym, że produkują je same na swój użytek poprzez przetworzenie korzenia tej rośliny. Przyznać muszę, że ta roślina działa cuda i naprawdę doskonale radzi sobie ze wszelkimi urazami likwidując ból do zera.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie słyszałam jeszcze o takiej maści. Ale widzę, że spektrum działania ma naprawdę szerokie i może pomóc w wielu przypadkach

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)