Jak dbać o skórę podczas ciąży ?

By | 13:32 57 comments





Ciąża to chyba najpiękniejszy okres w życiu każdej kobiety. Oczekiwaniom na moment kiedy to Nasz brzuch zacznie być widoczny jest nie mało ekscytujący. Warto jednak pamiętać by podczas ciąży nie skupiać się tylko i wyłącznie na oczekiwaniu na dziecko. To idealny moment, by zrobić coś dla siebie i zadbać o własne ciało. Przyniesie to wiele pozytywnych korzyści : poprawi samopoczucie i sprawi, że po porodzie skóra będzie wyglądała dużo lepiej.

Ciąża jest wyzwaniem dla skóry  kobiety, rosnący brzuch to dodatkowe kilogramy odbijające się na skórze, nadwyrężając ją niemal do granic wytrzymałości. Dlatego tak ważne jest dbanie o skórę od początków ciąży. 



Przyrost masy ciała -  to naturalny proces, w ciąży przybieramy na wadze. Jednak warto pamiętać o odpowiedniej diecie, nie należy się głodzić , ale nie należy też przesadzać z jedzeniem. Mówi się w tym stanie musisz jeść za dwóch to nie prawda, jeść należy z umiarem. 

Wysoki poziom estrogenów w czasie ciąży powoduje, że skóra może być sucha, może się łuszczyć i swędzieć. Lub też zupełnie odwrotnie może stać się tłusta, mogą pojawić się krosty i trądzik

Najbardziej nie lubianą przez kobiety przypadłością podczas ciąży są rozstępy. Najbardziej narażoną częścią ciała na ta przypadłość są piersi i okolice brzucha. Kiedy pojawia się nagły i do tego duży przyrost wagi pęka skóra właściwa, która nie radzi sobie z rozciąganiem i w konsekwencji pojawiają się rozstępy. Żeby ich uniknąć, należy smarować brzuch, plecy, pośladki i piersi tłustymi oliwkami lub balsamami. Przede wszystkim jednak należy zdrowo się odżywiać i w czasie ciąży w miarę możliwości ćwiczyć. 

Używanie specjalistycznych kremów należy zacząć najpóźniej w 4 miesiącu ciąży. Preparat najlepiej stosować rano i wieczorem. Należy delikatnie wsmarowywać preparat na brzuch by nie spowodować przedwczesnych skurczów. Nawet jeśli nie uda nam się pozbyć w zupełności rozstępów to stosując takie preparaty zniwelujemy ich widoczność. 

Poleca się również używanie kosmetyków  hipoalergicznych, bez zapachów i z filtrem chroniącym przed słońcem . Serie kosmetyków dla ciężarnych są przebadane, dlatego bez obaw można je stosować. Zakazane są natomiast kosmetyki z dużym stężeniem kwasów owocowych, płyny i kremy zawierające olejek rozmarynowy, witaminę A, retinol i retinoidy, bo mogą szkodzić nienarodzonemu dziecku.

Najważniejsze w ciąży to dużo się uśmiechać i być szczęśliwą pamiętajcie, że dziecko czuje czy mama jest szczęśliwa :) 

Na koniec pokaże Wam jakie kosmetyki może używać kobieta w ciąży.

Seria - Bielenda Professional to kosmetyki oparte na naturalnych składnikach aktywnych - gwarantują najbardziej kompleksową, a zarazem bezpieczną i przyjazną skórze pielęgnację.
Produkty z serii Natural Beauty są bezpieczne dla matki i dziecka. To naturalna pielęgnacja ciała, które w tym szczególnym okresie wymaga odpowiedniego zadbania. Seria składa się z czterech produktów, które razem tworząc zabieg pomagają zachować jędrność i elastyczność skóry zapobiegając pojawieniu się rozstępów. Do pełnego zabiegu wykorzystuje się: peeling mineralny do ciała, serum wzmacniające, kojąca maskę algową i naturalny olejek ujędrniający.

Bielenda Natural Beauty
Skóra ciała wymagająca regeneracji - napięta, przesuszona. Swędzenie, pieczenie, poczucie dyskomfortu. Produkt rekomendowany dla kobiet w okresie ciąży i połogu.
Takie zestaw na pewno przyda się każdej kobiecie w ciąży.

A WY jak radzicie sobie ze swoją skórą podczas ciąży ?


PODPIS

Nowszy post Starszy post Strona główna

57 komentarzy:

  1. Ciekawy wpis. Jeszcze mi się nie przyda, ale będę o nim pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozstępów nie da się uniknąć, albo są albo ich nie ma, nawet jeśli zastosujemy kremy za miliony złotych. Ale skórze na pewno trzeba w tym czasie pomagać, ja mocno skórę nawilzalam, unikalam za to olejków..

    OdpowiedzUsuń
  3. Koleżanka używała olejków i nie ma nawet mikro rozstępów co przy tym jaki miała brzuch jest wręcz cudem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj nie zdecydowanie nie jest to piekny czasxD To straszny mit i duze poswiecenie

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję ,że już wkrótce, ten post, okaże się dla mnie bardzo przydatny. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami to chyba kwestia genów. Stosowałam różne kosmetyki w ciąży, a i tak mam rozstępy przy pępku 😔

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja podczas ciązy bardzo ją nawilżałam różnymi mleczkami czy balasami

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie nie planuje bycia mama, ale pielęgnacja w czasie ciąży jest konieczna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. zdarza mi sie kupowac, to fakt :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Każda kobieta podczas ciąży powinna dbać o swoje ciało. Ja nie mam rozstępów. Naszczescie

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny wpis polece go koleżance która jest obecnie w ciąży :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2019/03/everyday-coat.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiedziałam, że Bielenda wypuściła serię dedykowaną mamuśkom :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze to nie mój temat, ale dobrze wiedzieć, że znane marki mają linie dedykowane właśnie kobietom w ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Najważniejsze, to ciągle nawilżać skórę, ale mi niestety to nie pomogło. Jak skóra pod koniec ciąży zaczęła w szybkim tempie się rozciągać to masakra była :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli rozstępy mają się pojawić to i tak się pojawią :D Robiłam wszystko, smarowałam się regularnie, mimo tego że przytyłam niewiele to rozstępy się pojawiły.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi ciążka kojarzy się z największymi zmianami w życiu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę ciekawe porady, ale raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię produkty bielendy :) a porady ciekawe, warto wiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobre porady które mogę mi się przydać na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uważam, że tego typu pielęgnacja ciała w ciąży (szczególnie, ale nie tylko) jest bardzo ważna. Wiele kobiet narzeka na stan swojej skóry ale nie robi nic w kierunku tego żeby ją odpowiednio nawilżyć itd. A niestety potem pojawiają się problemy, z którymi trudno walczyć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja używałam Biodermy dla osób chorych na Nature AZS bo miałam bardzo suchą skórę w ciąży. Za to na buzi mega trądzik..

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie, że firmy dbają o przyszłe mamuśki :) będę na przyszłość pamiętać o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przyjemny artykuł, warto wiedzieć na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  24. całkiem przydatne info dla kobiet w ciązy

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja się w ciąży smarowałam i niestety niewiele to dało. Byłam cała popękana.

    OdpowiedzUsuń
  26. ja dbałam o swoją skórę jednak w trakcie porodu rozstępy i tak się pojawiły;(

    OdpowiedzUsuń
  27. jak będę potrzebowała to wrócę do tego wpisu!!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Twoje rady na pewno przydadzą się przyszłym mamom :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja od początku ciąży smaruję się ile da, aby uniknąć ciąży. Mam m.in. krem bielendy sexi mama, efektime - masło, ale głównie stawiałam na naturalne olejki np. ze słodkich migdałów. Na chwilę obecną nie widzę zbyt dużo rozstępów. Co dziwne, na brzuchu nie widac, ale kilka się zrobiło na udach :p

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie wiedziałam, że Bielenda ma taką serię :) Myslę, że pielęgnacja skóry w ciązy to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  31. W ciąży jeszcze nie jestem, ale sporo czytałam o tym, że warto a nawet trzeba dokładnie dbać o swoją skórę na takim etapie. By po ciąży skóra wyglądała ładnie :-) Nie wiem co mogę więcej napisać. Nie jestem jeszcze mamą, nie oczekuję na dzidziusia i nie wiem jak to wszystko wygląda. Jednak wiem jedno, że Twój post będzie nieocenioną pomocą dla przyszłych mamusiek :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajny, przydatny wpis! A skórę w ciąży należy dbać szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. W ciąży nie jestem... a o skórę dbać trzeba zawsze :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Mnie na szczęście ominęły problemy skórne w ciąży. Nie mam ani jednego rozstępu na brzuszku .

    OdpowiedzUsuń
  35. Zdecydowanie przydatny post dla każdej przyszłej mamy, dla mnie jeszcze nie haha :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo dbałam o skórę brzucha w ciąży, bo mam tendencję do rozstępów. Warto było masować i smarować.

    OdpowiedzUsuń
  37. Oo :) nic nie wiedziałyśmy na ten temat. Dzięki za rady!

    OdpowiedzUsuń
  38. W ciąży moja skóra na twarzy była idealna. Niestety na brzuchu mimo stosowania kremów i to podobno tych lepszych, rozstępy się pojawiły.. No tak, brzych też mnie swedział.

    OdpowiedzUsuń
  39. temat jeszcze nie dla mnie ale warto wiedziec

    OdpowiedzUsuń
  40. Lirene też ma ciekawe kosmetyki. jakby co

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja używałam produktów z apteki z "butter" w nazwie i rozstępów na szczęście nie mam😁.

    OdpowiedzUsuń
  42. Muszę koniecznie polecić ten wpis swojej koleżance.

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie jestem i nie byłam w ciąży, ale zdaję sobie sprawę z tego jak ważna jest pielęgnacja naszej skóry. Naprawdę warto o nią dbać. :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja w pierwszej ciąży pomimo pielęgnacji nabawiłam się okropnych rozstępów

    OdpowiedzUsuń
  45. Skóra w ciąży wymaga na prawdę dobrej troski.

    OdpowiedzUsuń
  46. a z tym to niestety problem, z dbaniem o skórę. można i smarować sobie brzuch kremami za 500 zł, a jak rozstępy mają wyjść to i tak wyjdą i niestety żadne kremy nie pomogą.
    a w ogóle nie wiedziałam, że Bielenda ma w ofercie kosmetyki dla kobiet w ciąży :D

    OdpowiedzUsuń
  47. To trudny temat, bo jedna może dbać o skórę w ciąży, a i tak wychodza jej rozstepy, a inne nic nie robią i mają super skórę. Jednak nigdy nie wiemy do jakiej grupy się zaliczamy, więc lepiej używać jakiejś fajnej serii kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo dobry i potrzebny wpis, dbanie o skórę w takim okresie jest niezwykle ważne :) sama w czasie ciąży sporo olejowalam i kremowałam skórę, a i tak nie udało mi się jej na 100% ochronić

    OdpowiedzUsuń
  49. Mnie pomogło codzienne smarowanie się oliwką- taką dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Nigdy nie byłam w ciąży, ale sama nie wiem czy to najpiękniejszy okres w życiu kobiety. Osobiście powiedziałaby, że raczej jeden z najgorszych, bo jednak te wszystkie bóle, których nie umiem sobie wyobrazić, muszą być okropne :C Ale my kobiety dla maluszka wszystko przetrwamy :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej serii, a myślę, że dla wielu mam pielęgnacja skóry w ciąży jest bardzo ważna. Należy jednak pamiętać, aby wybierać naturalne produkty, które nie zrobią spustoszenia w organizmie.

    OdpowiedzUsuń
  52. Największą popularnością mimo wszystko cieszy się Bio Oil i to jemu zaufam, kiedy nadejdzie czas. O natłuszczaniu brzuszka słyszałam wiele dobrego, a najlepsze efekty uzyskamy zapobiegając rozstępom. Walka z głębokimi bliznami jest drogą przez męki, a wystarczy przewidzieć to, co często nieuniknione. Rozstępy są niewielką ceną za szczęście wynikające z bycia mamą. :) CytrynoweLove ♡

    OdpowiedzUsuń
  53. Staram się stosować olejki do ciałą regularnie, również te z Bielendy, choć ciąża dopiero przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Zdecydowanie taki zestaw jest bardzo przydatny podczas ciąży. U mnie niestety problemy ze skórą zostały (na brzuchu) i myślę, że mogłoby ich nie być, gdybym używała porządnych kosmetyków. Swoje jednak zrobiło też u mnie CC.

    OdpowiedzUsuń
  55. Jeszcze nie byłam w ciąży, ale wiem, że pomocny jest olej kokosowy, olej z róży piżmowej i ogólnie produkty zawierające kwasy omega 6. W ciąży powinno się tez stosować produkty jak najbardziej naturalne, a z tego co wiem to Bielenda ma słabe składy :(

    OdpowiedzUsuń
  56. Z chęcią skorzystam z twoich rad własnie teraz, bo akurat jestem na początku ciąży :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)