Nauka przez zabawę to dla dziecka super sprawa.

By | 12:05 40 comments



Nauka i zabawa to nieodłączny element aktywności każdego dziecka. Dzieci mają w sobie mnóstwo energii oraz siły na pewno zauważył to już nie jeden rodzic , który po całym dniu ma dość wszystkiego i marzy tylko o tym by odpocząć , ale dzieci nie męczą się nigdy, one zawsze mają siłę na zabawę. Warto , więc by Nasze dzieci przez zabawę uczyły się nowych rzeczy.

W końcu zabawa to nie tylko zabawki to także gry,  ćwiczenia w książkach czy też zabawy wymyślane przez dorosłych. Taka forma nauki na pewno przyniesie wiele korzyści. Nie każde dziecko lubi siedzieć nad książkami lub po raz któryś powtarzać regułkę na pamięć. Dzięki nauce przez zabawę dzieci nieświadomie zyskują nową wiedzę. 

Pozwólmy dzieciom wykazać się ich kreatywnością , zachęćmy je do zabawy w grupie oraz postawmy na ruch. 

W obecnych czasach kiedy to większość ludzi jest bardzo zabiegana wspólna zabawa z Naszymi dziećmi może okazać się nie tylko sposobem na naukę , ale też na pięknie spędzonym czasie w gronie rodziny co dla dzieci jest bardzo ważne. 

Pamiętajmy także , by podczas różnego rodzaju rozgrywek nauczyć dzieci, że nie zawsze się wygrywa, by umiały sobie poradzić w życiu z przegraną w końcu nie wszystko jest takie kolorowe jak byśmy chcieli. 

Odnoszenie sukcesów przez dzieci buduje w nich poczucie własnej wartości. 

Nauka powinna być przyjemnością a nie koniecznością. Nie trzeba siedzieć cały czas  przy biurku nad książkami by się uczyć.

 Fajnym sposobem na utrwalenie nauki są :

- spacery ( można policzyć drzewa, utrwalić tabliczkę mnożenia czy też w rytm kroków recytować wiersz) 

- zakupy ( ceny w sklepach czytane przez dzieci utrwalają cyferki, a przeczytanie co napisano na danym produkcie utrwala literki ) 

- podróż samochodem ( znajdź za oknem rzecz na literkę ..... , w jakim kolorze jest samochód przed Nami ? ) 


Jak wspierać dzieci w nauce :

 Jeżeli widzisz , że dziecko nie radzi sobie z zapamiętaniem danej rzeczy, pozwól mu na chwilę odpoczynku . Czasami 15 minut przerwy wystarczy by dziecko odpoczęło i powróciło z powrotem do nauki. 

- Nigdy nie zmuszaj dziecka do nauki czegoś na co ma jeszcze czas. Znam przypadki , gdzie rodzice kazali w 1 klasie uczyć się dzieciom tabliczki mnożenia do 100. Na wszystko przyjdzie pora.

- Wspieraj swoje dziecko jeżeli czegoś nie umie powtarzaj mu że się tego na pewno kiedyś nauczy. 

- Zaakceptuj fakt, że dziecko może czegoś nie wiedzieć, spytaj dokładnie czego nie rozumie i wytłumacz. Dzieci czasami zwyczajnie źle przeczytają polecenie lub po prostu go nie rozumieją. 


Na koniec chciałam Wam przedstawić z jakich pomocy ja korzystałam ucząc moich dzieci godzin, tabliczki mnożenia oraz flag. Super kolorowe książeczki z naklejkami to coś co lubi każde dziecko z Nimi nauka jak i jej utrwalanie jest na prawdę proste. Polecam






 





Co myślicie o nauce przez zabawę ? Wasze dzieci lubią się uczyć ?







Nowszy post Starszy post Strona główna

40 komentarzy:

  1. Będę pamiętała o tych książeczkach za kilka lat dla mojego chrześniaka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj mój chrześniak na pewno jak będzie większy będzie korzystał z takich książeczek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe i fajne książeczki. Dzieci są bardzo mądre i szybko się uczą

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie książeczki, to świetna sprawa. Dzięki nim dzieci łatwiej przyswajają informacje i w ciekawy dla nich sposób zdobywają nowe umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nauka przez zabawę to najlepszy sposób. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Propozycje dal starszych dzieciaczków. Super te książeczki

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne rady, chętnie skorzystam z kilku wskazówek. Te książeczki także wydają się bardzo interesujące i myślę że spodobają się mojej córce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Popieram twój tytuł postu, zawsze u nas nauka idzie w parze z zabawą.

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie świetna sprawa, taka nauka jest idealna

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda naprawdę ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój Synek jest coraz bardziej ciekawy świata i lubi książeczki. Szczególnie takie kreatywne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nauka przez zabawę zawsze jest fajna!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne książki, myślę, że przemyślane.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie jest to fajny pomysl na nauke :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oczywiście, że przez zabawę to najlepiej. I dzieciaki chętniej tak się bawią, i dłużej pamiętają wtedy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super są takie książeczki! Świetna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja siostrzenica nie przepada za nauką, ale jak wie że musi to się uczy:) Taka naukę przez zabawę by jej się zdecydowanie bardziej spodobały:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Poprzez zabawę uczy się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Synek też lubił takie książeczki z zadaniami jak był mlodszy 😉

    OdpowiedzUsuń
  21. Moje dzieci wcześnie nauczyły się mówić, pisać i czytać. Biegle mowią w dwóch językach, ale niestety jednogłośnie twierdzą, że nienawidzą się uczyć, a szkoła to strata czasu. Nawet mały tak mówi, chociaż nawet jeszcze nie chodzi do przedszkola😰.

    OdpowiedzUsuń
  22. U ciebie jak zawsze super informacje wychowawcze, bardzo praktyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Teraz dla dzieci jest masa świetnych książeczek :) POpieram naukę poprzez zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja pamietam ze miałam podobne i uwielbiałam się uczyć wtedy :) super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam córkę w 2 klasie podstawówki i jeszcze jest na tym etapie, że nauka i chodzenie do szkoły sprawia jej przyjemność.
    Podoba mi się ten zeszyt ćwiczeń do nauki tabliczki mnożenia. Muszę go gdzieś dorwać i kupić.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nauka dalej lepsze efekty kiedy kojarzy się z zabawą

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam synka który ma doperio 9 miesięcy i jeszcze wszystko przede mną ale to prawda też uważam, że dzieci uczą się najlepiej przez zabawę a rodzice powinni poświęcać im jak najpiecej swojego wolnego czasu. Ja osobiście jestem przed podjęciem wyboru zostaje w domu z dzieckiem czy wracam do pracy. Chociaż decyzję jest trudno i wiele dziewczynie ma wyboru to uważam, że jeśli jest taka możliwość to powinno się zostać z dzieckiem jak najdłużej. A jeżeli się pracuje to znaleźć ten czas chociaż godzinę dziennie żeby poświęcić dziecku 100% uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  28. szczególnie ten zeszyt KTÓRA GODZINA mnie zainteresował bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie mam dzieci ale forma połączenia zabawy i nauki to chyba najlepsza z możliwych rzeczy. Jestem pod wrażeniem jak w prosty sposób i bardzo przyjazny wytłumaczone jest odczytywanie godzin z zegara w tej książeczce!

    OdpowiedzUsuń
  30. Każde dziecko uczy się w swoim tempie i w odpowiednim czasie, nic na siłę :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Niezła propozycja. Ja swoje pociechy lubię uczyć podczas wykonywania z nimi różnych prac.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zawsze chętnie kupuję takie książeczki, moje dzieci lubią taką zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Moi chłopcy bardzo lubią książeczki. To dla nich świetna zabawa a przy okazji nauka ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Taką formę nauki dzieci lubią najbardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zawsze wybierając zabawki czy książki skupiam się też na tym żeby poza zabawą coś wnosiły. Bardzo popieram taką formę nauki 😃

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)