Wybór odpowiedniego obuwia dla dziecka.

By | 00:30 14 comments





Dzieciaki rosną bardzo szybko i mimo , iż wydaje Nam się , że szafa pęka w szwach to okazać się może że z wszystkiego co się w niej znajduje Nasz maluch wyrósł. Podobnie jest z butami , stopy maluchów rosną w mega szybkim tempie. Już teraz warto rozejrzeć się za czymś cieplejszym na zimę . Na pewno nowe ubrania , kurtka ,czapka, ale też kozaki ortopedyczne dla dzieci mogą okazać się przydatne. 


Na co zwrócić uwagę podczas zakupów butów dla dziecka ?
  • wykonanie
  • materiał
  • odpowiedni rozmiar 
  • sztywność butów
  • wagę buta

Pamiętajmy , że bardzo ważnym aspektem jest prawidłowo dobrany rozmiar butów. Dziecko pod żadnym pozorem nie może mieć ani za małych ani za dużych butów. To kolosalne znaczenie , gdyż dzięki temu wykształca się prawidłowy chód dziecka. 

Rzepy czy sznurowadła ?

Buty , które posiadają sznurowadła są na pewno o wiele bardziej stabilne i mocniej przylegają do stopy . Takie buty są odpowiednie dla każdego dziecka jednak na pewno będą odpowiednia dla starszych dzieci , które bez problemu poradzą sobie same z ich sznurowaniem. Buty zapinane na rzep będą odpowiednie np. dla przedszkolaka , który sam bez problemu zapnie rzepy , a nie poradzi sobie jeszcze ze sznurówkami. 


Jeżeli szukamy butów dla naszego maluszka zwróćmy też uwagę na podeszwę warto by była ona antypoślizgowa . 



W sklepach dostępnych jest wiele rodzajów butów i na pewno  każdy znajdzie takie jakich szuka. Pamiętajmy tylko kupujmy z głową i przemyślmy zakupy nigdy nie kupujmy pod wpływem impulsu czy też pod wpływem wyglądu : ładne buty wcale nie muszą być dobrymi butami. 









Nowszy post Starszy post Strona główna

14 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne rady, na pewno przydadzą się wielu osobom:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy i pożyteczny post. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny tekst. Faktycznie wybór odpowiedniego obuwia dla dziecka jest prawdziwym wyzwaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybór zimowych bucików dla syna dopiero przed nami. Najważniejsza jest dla mnie waga, materiał, a także wykonanie obuwia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Często ciężko jest dobra odpowiednie obuwie dla dzieci, często jest tak że w sklepie buty dobre, a przychodzi się do domu i są.. za małe! hah.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego właśnie buty kupujemy tylko i wyłącznie stacjonarnie ( no chyba, że konkretny model i wzór mamy wymierzony w sklepie to wtedy zamawiam online ) - lepiej jest przymierzyć, sprawdzić, podotykać..Szczególnie, że dobre, porządne buty to już swoje kosztują.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam dwójkę dzieci i obije mają bardzo różne stopy. Moja córka nosi specjalne wkładki i musi mieć buty podstosowane pod nie. Zaś syn ma wysokie podbicie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś miałam z tym problem, ale dziś będąc mamą dwójki dzieci wiem na co zwracać uwagę i co omijać szerokim łukiem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo długo pracowałam w sklepie z butami i świetnie się na tym znam. Mam ulubione marki, które wybieram i buty zawsze są dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobre rady. Tym bardziej jak ma się małe dziecko. Dobre buty są bardzo ważne w rozwoju dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas ostatnio dzieciaki chodzą w traperach i jest im bardzo wygodnie, ale mała wykrzywia nóżki, więc jak sytuacja się uspokoi to i tak czeka nas wizyta u ortopedy.

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie zwracam uwagi na wygląd, naprawdę, buty mogą wyglądać dziwnie, ale jeśli są wygodne i dobrze trzymają stopę to jestem w stanie je kupić :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety ja musiałam postawić na rzepy, bo moje dzieci nijak nie chcą się nauczyć wiązać sznurówek. Wolą chodzić nawet w rozwiązanych niż poświęcić chwili na sznurowanie, a w przedszkolu nikt im by ich nie zawiązał.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo poważny temat i godny uwagi. Dobrze, że go podejmujesz. Eh, u mnie (lekarz) dyżur trwa nieraz po kilkanaście godzin i na własnej skórze (a właściwie to kręgosłupie) poczułam co to znaczy zły but. Moich dzieci na męki nie skazuje i dobrałam im porządne i wygodne buty. A sama zaopatrzyłam się w obuwie medyczne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)