Królik w Lunaparku.

By | 15:52 13 comments





Królik w lunaparku” to debiutancka powieść Michała Biardy – kochającego książki trzydziestolatka, który na co dzień pisze… programy komputerowe. To właśnie ścisły umysł autora pozwolił stworzyć tę wielowątkową historię, w której już na początku dowiadujemy się „kto?”, ale dopiero na końcu – „jak?” i „dlaczego?”.



W książce została zawarta historia trzech ludzi :  Pawła -informatyka,  Kaśki - licealistki oraz Zbyszka - taksówkarza. Każda z tych postaci wnosi co innego do książki , a ich wspólnym punktem jest tytułowy Królik. Trzy różne osoby, Warszawa oraz jeden tajemniczy Królik, który łączy ich losy. Książka jest trochę zakręcona i chwilami można się pogubić w tym co autor miała na myśli. Jednak mimo wszystko wciąga i pozostawia chęć by dotrzeć do ostatniej kartki. Na pewno jednym z wielkich plusów tej książki jest fakt, że do samego końca nie wiadomo jak ta zagmatwana historia się skończy. 


Nie będę przedstawiać całej historii by nie psuć Wam fabuły książki. Jednak czy niewinny wypadek może odmienić Nasze życie ? Czy pobyt w szpitalu oraz długi czas w śpiączce może przynieść coś nowego w życiu ? Czy dobra pamięć Pawła , który w żartach jest postrzegany jako osoba , która pamięta swoje narodziny i który zaczął odkrywać uroki życia z ze zdolną studentką mają prawo bytu ? Czy Zbyszek , który był alkoholikiem i wygrał z nałogiem ma prawo do szczęścia ? Czy los może się do Nas uśmiechnąć kiedy wystawia Nas na próby ?  na te wszystkie pytania będziecie w stanie odpowiedzieć kiedy przeczytacie "Królika w Lunaparku ".


Prosty język , zabawne historię  oraz prawdziwe życie przedstawiane w tej powieści sprawiają , że na pewno z chęcią przeczytam też inne książki tego autora. Czy książka mnie zaskoczyła ? Oj tak i to bardzo spodziewałam się że tytułowy królik to całkiem inna postać ,a zakończenie będzie całkiem inne. Czy przeczytałabym tę książkę jeszcze raz ? Jak najbardziej tak. Polecam.
Nowszy post Starszy post Strona główna

13 komentarzy:

  1. "Królik w lunaparku" od jakiegoś czasu znajduje się na mojej liście książek do przeczytania, ale jeszcze po niego nie sięgnęłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki, których fabuła dotyka prawdziwego życia, więc myślę, że ten tytuł będzie mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Będę ją miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już sama okładka przykuła moje oko, a po Twojej recenzji mam ogromną ochotę przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Początkowo myślałam ze będzie to jakiś poradnik, ale jednak nie.. Przyznam że z chęcią bym przeczytała tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zerkając na okładkę - myślałam, że to książka dla dzieci ( no i ten tytuł mnie zmylił... ). Ciekawa jestem jej zawartości - myślę, że jeśli będę miała okazję to na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka bardzo ciekawie się prezentuje, nie słyszałam jeszcze o tej książce i chyba sama historia mnie nie za bardzo interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam już tę książkę zapisaną na swojej liście. Czytałam recenzję u Oli i ona mnie nią tak zaciekawiła, że muszę ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i bardzo mi się książka podobała. Mam ochotę zamówić sobie drugą część na gwiazdkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że książka jest bardzo ciekawa, a więc z checią ją zakupie. Tylko muszę znałeść troszeczkę czasu na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kilka osób już polecało mi ten tytuł. Od jakiegoś czasu mam go na swojej liście "must read", ale nasze drogi jeszcze się nie przecięły.

    OdpowiedzUsuń
  12. ta książka mnie prześladuje, cięgle się od niej odwracam, ale chyba nadszedł czas żeby się za nią wziąć :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuję sie zaintrygowana taką fabułą. Może to być coś, co czyta się bez chwili na siku i przerwy na kawę. A takie lektury lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)