Konkurencja no cóż zawsze jest i była i może to i lepiej - przynajmniej dla potencjalnego klienta, który może choćby nawet negocjować cenę.
Jednak dla sprzedawcy to powód by znaleźć takie argumenty i zaoferować taki towar i taką cenę by klient kupił u niego a nie u konkurencji.
Na rynku jest coraz więcej firm , więc warto znaleźć sposób by się wyróżnić, np:
- cenami
- proponowanym towarem
- promocjami
- gadżetami
W co warto inwestować :
- wydajność marki
- zrozumienie rynku
- skuteczność kampanii i reklam
Przewaga konkurencyjna może też być dzięki lepszym danym np : https://norstat.pl/
Rozróżniamy następujące struktury rynku:
- Konkurencja doskonała.
- Konkurencja monopolistyczna.
- Oligopol.
- Monopol.
Rynek czasami potrafi być okrutny , więc warto tak pracować i tak się starać by być lepszym od konkurencji.
W jaki sposób ?
- nie kopiuj konkurencji , bądź dla niej inspiracją
- nie porównuj się z innymi
- doceniaj nawet najmniejszy sukces
- postaw sobie cel i zawsze do niego dąż
Nie ważne jak wiele jest konkurencji warto byś my to my sami byli tymi wyjątkowymi z którymi liczą się inni.
Cenne porady i wskazówki.
OdpowiedzUsuń