Koniec z liczeniem owiec, moje sposoby na lepszy sen.

By | 14:47 5 comments


Koniec z liczeniem owiec, moje sposoby na lepszy sen.


Sen jest niezwykle ważny, o czym wszyscy już dobrze wiemy. Kiedy się porządnie wyśpię, mam zazwyczaj zdecydowanie lepszy humor przez cały dzień, masz podobnie? Odpoczynek w postaci snu pozwala również poukładać myśli i uspokoić się.


Nie raz miewałam problemy ze snem, więc dobrze wiem co to znaczy przewracać się z boku na bok. Staram się więc dbać o higienę snu i jest kilka rzeczy, na które zwracam uwagę. Pomagają, więc pomyślałam, że się nimi podzielę :)






Zaciemnij sypialnię

Zawsze gaszę wszystkie lampy w pokoju przed pójściem spać, dokładnie zasłaniam okna - jeśli będę miała choć trochę światła w zasięgu wzroku to będzie mi trudno zasnąć. Czasem zakładam specjalną opaskę na oczy.

Staram się zadbać także o optymalną temperaturę do spania, wietrzę pokój i wpuszczam świeże powietrze.


Wprowadź stałe pory zasypiania

Podobno rutyna jest dla organizmu bardzo ważna, dbam więc o stałe pory odpoczynku. Staram się zasypiać nie później niż 22:30, najlepiej czuję się jeśli mój sen trwa nieprzerwanie przez 8 godzin.





Unikaj światła niebieskiego

Przyznam, że to nie było łatwe zadanie ale nauczyłam się już godzinę przed zaśnięciem odkładać telefon na bok. Światło niebieskie, jakie emituje telefon, pobudza i utrudnia zasypianie. 






Weź naturalny suplement

Jeśli należysz, jak ja, do osób mających problemy z zasypianiem lub wieczornym wyciszeniem się to warto też zwrócić uwagę na suplementy diety. Na rynku jest ich cała masa, mnie jednak najbardziej przekonał Sleep Well od Natu.Care. 

Miałam przeczucie, że będzie to dobry wybór, bo jednym z głównych składników jest tutaj melatonina, która faktycznie działa na mój organizm. Jeśli chcesz wiedzieć o niej nieco więcej to polecam przeczytać artykuł: Melatonina: działanie, dawkowanie i przeciwwskazania. Przede wszystkim bardzo dobrze przesypiam całą noc i rzadko kiedy się budzę.






To takie moje proste czynności, które pomagają lepiej spać. Jestem ciekawa czy masz coś do dodania, chętnie się dowiem :)


Nowszy post Starszy post Strona główna

5 komentarzy:

  1. Odkąd codziennie piję szklankę mleka z dodatkiem łyżeczki przyprawy o nazwie Złote mleko, śpię jak dziecko. Fantastycznie rozgrzewa, daje poczucie błogości i ułatwia zasypianie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja właśnie zaczęłam testować ich produkty, ale na włosy, skórę i paznokcie ciekawe jak się sprawdzą u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym suplemencie. Będę miała na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  4. Sen jest bardzo ważny, także czasami warto wspomóc się taką naturalną suplementacją.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od jakiegoś czasu mam problemy ze snem. Będę musiała wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)