Syrop z mniszka lekarskiego.

By | 20:45 3 comments



Dużo osób prosiło o przepis na syrop z mniszka lekarskiego , więc dziś Wam takowy zamieszczam. 

Co nam będzie potrzebne:


  • świeże kwiaty mniszka  - pamiętajmy by zbierać je z dala od drogi , w miejscu w miarę sprawdzonym jakaś odległa łąka w pobliżu której nie jeżdżą samochody .  Przyjmuje się , że w 1 litrowym garnku zmieści się Nam odpowiednia liczba potrzebnych Nam kwiatów. Lepiej jest ich dać więcej niż mniej. Ja do swojego syropu zużyłam około 400 sztuk kwiatów. Stosowałam same kwiaty, zielone części odcięłam , gdyż spowodują one że syrop będzie gorzki. 
  • woda - około 1 litra , jeżeli kwiatów macie troszkę więcej można dolać jej trochę więcej
  • 75 dkg cukru
  • 2 cytryny - ja przecinam je na ćwiartki

Sposób przygotowania :

1. Zbieramy kwiaty najlepiej w południe , gdy są najbardziej rozwinięte. 

2. Wszystkie zebrane kwiaty rozkładamy na papierowym ręczniku na co najmniej 2 godziny by wszystkie robaki z nich wyszły.

3. Kwiaty zalewamy wodą , dodajemy cytrynę  i gotuj przez 30 minut.

4. Zagotowany wywar odstawiamy na całą noc w chłodne miejsce.

5. Odcedzamy wywar przez gazę.

6. Do wywaru dodajemy cukier i gotujemy , ciągle mieszając by nie przypaliło się Nam dno. Ja swój gotowałam ok 2,5 godziny.  Kiedy uzyskamy odpowiednią dla Nas konsystencje przelewamy syrop do słoików i zakręcamy.

7. Przechowujemy w chłodnym i ciemnym miejscu.


Jeżeli macie termomixa to taki syropek wykonacie w nim bez najmniejszego problemu. 


Nowszy post Starszy post Strona główna

3 komentarze:

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)