Wybór fotelika samochodowego dla Naszego dziecka.

By | 20:01 27 comments
Gb | Vaya I-Size | Obrotowy Fotelik Samochodowy RWF | Cherry Red


Kiedy w Naszym życiu pojawia się dziecko  pojawia się też potrzeba koniecznych zakupów. Jak wiadomo dla Naszego maluszka będziemy potrzebować mnóstwo rzeczy . Jedne kupujemy i  na prawdę się one nam przydadzą inne kupujemy pod wpływem impulsu i nigdy ich nawet nie używamy. Jednak bez wątpienia rzeczą , którą koniecznie musimy kupić posiadając samochód i chcąc podróżować z maluszkiem jest fotelik. 

Przepisy o ruchu drogowym.


Według prawa o ruchu drogowym w foteliku samochodowym muszą być przewożone dzieci, które nie mają 150 cm wzrostu. Na pewno najbezpieczniej będzie kiedy każde z przewożonych dzieci będzie miało fotelik jednak w przepisach znajdziemy wyjątek : kiedy na tylnej kanapie nie mieszczą się 3 foteliki a dziecko ukończyło 3 lata to może podróżować bez fotelika.  Zakazane jest przewożenie dzieci , które nie ukończyły 3 lat w samochodach nie posiadających pasów bezpieczeństwa. Zakazane jest przewożenie dzieci poniżej 150 cm wzrostu na przednim siedzeniu bez fotelika bezpieczeństwa.


Jaki fotelik wybrać ?


Na pewno fotelik musi być dobrany do wieku, wzrostu i wagi dziecka.  Warto przy wyborze fotelika zwrócić też uwagę na to by pasował do naszego samochodu - musi być stabilny i dobrze pasować. Jeżeli mamy możliwość to przymierzmy fotelik przed zakupem by np. nie okazało się iż pasy w samochodzie są za krótkie by zamontować fotelik . Zdecydujmy też czy rwf fotelik będzie przodem czy tyłem do kierunku jazdy.



Jak zapinać dziecko w foteliku ?


Pasy w razie wypadku mają w niejednym przypadku ratować życie dlatego też nie mogą one pod żadnym pozorem luźno wisieć, muszą być zapięte ściśle. Ważną rzeczą jest też to by nie opierały się one o szyje a poprowadzone były tak by opierały się o ramiona. Warto zwrócić uwagę by dziecko nie wyjmowało rąk z pasa. Kolejną mega ważną sprawą szczególnie zimą o której dużo osób zapomina jest zdjęcie odzieży wierzchniej. Pod żadnym pozorem dziecko nie może podróżować w zimowej kurtce. 


Używany fotelik ?


Bardzo często szukając oszczędności stawiamy na używany fotelik. Jednak nie jest to dobra decyzja , gdyż nie mamy pewności czy fotelik nie ma jakiś ukrytych wad, nie jest powypadkowy. Tu chodzi o bezpieczeństwo a czasami nawet i o życie Naszego dziecka , więc nie warto w tej kwestii oszczędzać.



Nowszy post Starszy post Strona główna

27 komentarzy:

  1. Wybór fotelika to naprawdę poważna sprawa i uważam, że to coś, na czym Nie należy oszczędzać, bo przecież chodzi o życie i bezpieczeństwo dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fotelik to bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy, więc warto zastanowić się nad wyborem by małemu człowiekowi nic nie doskwierało gdy musimy gdzieś pojechać

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupując fotelik sprawdzałam wszystko, co możliwe. Warto poświęcić na to trochę czasu

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak wybierałam pierwszy fotelika dla córki, nie wiedziałam dokładnie na co zwrócić uwagę. Dlatego przy drugim dziecku już wiedziałam czego oczekiwać od takiego fotelika

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja cieszę się, że coraz więcej mówi się o fotelikach RWF czy niekupowaniu używanych fotelików.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uważam, że nie ma sensu wydawać fortuny na fotelik dla dziecka. Ludzie potrafią grube pieniądze zapłacić za coś, co można kupić taniej, lub właśnie używane. Co boli używany krótko taki fotelik? Wystarczy wyprać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wybór fotelika dziecięcego to bardzo ważna kwestia. Pamiętam jak zastanawiałam się który wybrać i ile wydać na niego pieniędzy. Na bezpieczeństwie naszych bliskich nie można oszczędzać, tyle powiem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamietam jak 7 lat temu szukalam odpowiedniego fotelika samochodowego dla swojej corki ,ale sie udalo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam jak jeszcze niedawno miałam problem z tym jaki fotelik kupić synowi. Teraz jeździmy co prawda na podkładce, ale również uważam że wybór fotelika jest naprawdę bardzo ważny. I na tym nie warto oszczędzać !

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest taka rzecz, na której naprawdę zupełnie nie warto oszczędzać, bo chodzi o zdrowie i życie najważniejszych osób w życiu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fotelik to bardzo ważna sprawa. Pamiętam, że spędzaliśmy z mężem dużo czasu zastanawiając się nad wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie jestem w temacie, bo moja córka jest już duża, ale wiem że fotelik jest bardzo ważny dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja od lat jestem wierna marce Recaro ale córka już duża i musimy kupić jej "poddupek" 😁

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile ja się naszukałam dobrego fotelika dla dziecka. To wcale nie jest taka prosta sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Foteliki samochodowe to kluczowa kwestia dla bezpieczeństwa naszej pociechy. Trzeba wybierać uważnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie jestem w temacoe, ale uważam, że nie należy oszczędzać na bezpieczeństwie naszych pociech :),

    OdpowiedzUsuń
  17. To na pewno przydatny i użyteczny artykuł, ale nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdy wybieraliśmy fotelik dla naszej córki, dużo o tym czytaliśmy i pytaliśmy znajomych o opinie. Niestety z biegiem czasu i tak żałuję swojej decyzji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak często tak jest że wszystko wychodzi w praniu podczas stosowania.

      Usuń
  19. Wybór fotelika to ważna i odpowiedzialna decyzja ❤️

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten wybór właśnie przede mną i głupieje po prostu od natłoku informacji i wyborów.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeszcze nie stanęłam przed wyborem fotelika dla dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak ja wybierałam fotelik dla dzieci to niestety nie miałam takiej świadomości i wybierałam głowienie ze względu na aspekty wizualne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że fotelik musi dobrze wyglądać ale najważniejsze jest, żeby był bezpieczny. W końcu nasz największy skarb nie może siedzieć w niewygodzie. Humor dziecka wpływa na komfort jazdy.

    OdpowiedzUsuń
  24. Warto inwestować w zdrowie bo może chodzić o życie

    OdpowiedzUsuń
  25. Porządne foteliki potrafią bardzo dużo kosztować, jednak na zdrowiu, bezpieczeństwu własnego dziecka nie można oszczędzać

    OdpowiedzUsuń
  26. 22 year-old Database Administrator III Sigismond Rewcastle, hailing from Kelowna enjoys watching movies like "Swarm, The" and Knapping. Took a trip to Lagoons of New Caledonia: Reef Diversity and Associated Ecosystems and drives a Ford GT40 Prototype. przejdz do tej strony

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)