Myśliwy , czy jest potrzebny ?

By | 08:41 29 comments


Na rynku jest wiele zawodów jedne bardzo popularne inne nie koniecznie. Na pewno jednym z zawodów, który budzi wiele emocji wśród ludzi jest zawód myśliwego.

Kto to tak naprawdę jest myśliwy ? według Wikipedii :


Myśliwy – historycznie osoba zajmująca się łowiectwem, uczestnicząca w polowaniach w celu pozyskania mięsaskór oraz kościporoża i innych trofeów łowieckich. Obecnie - osoba zajmująca się gospodarką łowiecką zgodnie z prawem łowieckim i etyką łowiecką. W tym znaczeniu - przeciwieństwo kłusownika. Dawne określenia myśliwego: łowca, strzelec.


Na pewno jednym z głównych argumentów , który przemawia na korzyść myśliwego jest fakt, że spełnia on pozytywną rolę , czyli utrzymują populację zwierząt pod kontrolą. 

Jednak  bez wątpienia dla niektórych przede wszystkim ekologów jest nie do przyjęcia to że zabijają oni zwierzęta.

Bez wątpienia każdy myśliwy powinien zadbać o odpowiedni strój w końcu nie wiadomo na jakie warunki atmosferyczne będzie narażony danego dnia.  Na pewno najważniejszym aspektem przy wyborze ubrania jest wygoda , w końcu to od niej zależy jak będzie się Nam pracowało. Odzież myśliwska -Deerhunter odzież  stanowi znakomitą odpowiedź na wszelkie zapotrzebowania . 

Na pewno bardzo ważną rzeczą jest by takie ubranie nie szeleściło  i w razie poruszenia się nikt tego nie usłyszał. Kolejna rzecz to ze względu na różne warunki atmosferyczne termiczność danej odzieży.

Jakie elementy garderoby powinien mieć każdy łowca ?


  • Nakrycie głowy
  • Spodnie myśliwskie
  • Buty myśliwskie
  • Koszulę
  • Rękawice
  • Kamizelka

Jakie gadżety mogą okazać się przydatne ?


  • Lornetka
  • Nóż myśliwski
  • Plecak
  • Pas na amunicję
  • Broń palna
  • Pokrowiec na broń

Aktualnie w Polsce jest ok. 100 tys. myśliwych zrzeszonych w kołach łowieckich. Jednak powstają coraz to nowe , gdyż każda osoba zainteresowana taką pracą może po spełnieniu kwestii formylach odbyć staż i stać się jednym z myśliwych. 


Plusy i minusy bycia myśliwym ?

  • negatywne postrzeganie przez część społeczeństwa
  • praca na zewnątrz bez względu na warunki atmodferyczne
  • obcowanie z naturą
  • możliwość zapobiegania wymarciu zwierząt



Nowszy post Starszy post Strona główna

29 komentarzy:

  1. Znamy kilku myśliwych, więc ta profesja nie jest mi obca. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za myśliwymi nie przepadam, po co to polować na zwierzynę..

    OdpowiedzUsuń
  3. Myśliwi mają obecnie bardzo słaby PR. Ja nie mam do końca wyrobionego zdania - wydaje mi się, że tak jak i w każdej grupie społecznej i zawodzie, są tacy, którzy traktują z powagą swoje obowiązki, i tacy, którzy nadużywają przywilejów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój wujek jest myśliwym więc od dziecka jestem przyzwyczajona do tego, że coś takiego w ogóle istnieje.

    OdpowiedzUsuń
  5. znam, u nas muszą być w górach

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio dość często poruszany temat w mediach - niestety tylko w negatywnym kontekscie - i to nawet nie tyle jeśli chodzi o same łowiectwo a zachowania tej grupy..

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie po tym co pokazują w wiadomościach na temat myśliwych, mam jakiś uraz.

    OdpowiedzUsuń
  8. No to nie jest tak, że to jest zawód, który powinno się piętnować. Zarówno dbanie aby populacja nie wyginęła, jak i dbanie o to, żeby nie doszło do tego, że będzie zbyt wielka, ma ogromne znaczenia. Rola myśliwego jest bardzo ważna, to nasze społeczeństwo buduje obraz, że to ten zły, co strzela do zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja mam z myśliwymi same negatywne doświadczenia oraz skojarzenia. nie rozumiem jak można czerpać przyjemność z takiej działalności

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez względu ma to co mówią ekolodzy myśliwi są potrzebni. Choć wiele zachowań myśliwych jest po prostu poniżej etyki. Powinni mieć robione jakieś psychotesty czy mogą nimi być. Niestety mają coraz większą swobodę i zaczynają robić, co chcą nie stosując się do wielu wymogów...

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem to hobby jest potrzebne, ale wszystko z głową i wyznaczonych do tego miejscach

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro jesteśmy gatunkiem raczej wszystkożernym (więc i drapieżnym, mięsożernym) to naturalne jest, że zabijamy zwierzęta. Jako kolejny gatunek w ekosystemie warto dbać zarówno o to, by pożywienie było, jak i o to, by nie było go za dużo, bo wchodzi na nasze tereny np. rolnicze. Równowaga to wg mnie podstawa myślistwa i człowieczeństw w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem są potrzebni czasem niektórych gatunków jest po prostu za dużo i trzeba je wytępić ludzi uśmiercają choroby zwierzęta myśliwi.

    OdpowiedzUsuń
  14. W dzisiejszych czasach to dośc rzadka profesja, sama nie znam żadnego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciężko powiedzieć jakie mam zdanie na ten temat, oczywiście rozumiem po co jest taki zawód. Jednak ja kocham zwierzęta i nie jestem za ich wybijaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chociaż nie mam zdania na ten temat to poznałam w swoim życiu już kilku myśliwych :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przepadam za myśliwymi, aczkolwiek znam kilku

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak pomyślę o tym, że mogłabym latać po lesie i strzelać do zwierząt to jestem chora. Nie rozumiem jak ludzie mogą chcieć wykonywać taki zawód.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja niestety nie lubię tego zawodu i nie polubię.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja uważam że jest potrzebny, gdyż jego rola jest na ten moment nie wielką, ale uważam że zabijanie zwierząt szczególnie tych, które roznoszą ciężkie choroby jakoś da się zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem zwolenniczką zabijania zwierząt. Ale oczywiście są wyjątki. Myślę że bez tego mógłby być problem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mimo iż nie jestem za zabijaniem zwierząt, to raz na jakiś czas myśliwi są potrzebni. Bywają sytuacje, kiedy naturalna selekcja zawodzi i robi się niebezpiecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Polowanie mnie nie kręci, totalnie nie mój klimat :),

    OdpowiedzUsuń
  24. Generalnie myślistwo nakryło się złą sławą przez pseudomyśliwych. Natomiast generalnie pewne populacje nie mając naturalnego wroga rozwijają się ponad normę... U nas jest totalna plaga dzików...

    OdpowiedzUsuń
  25. Są potrzebnie, ale niestety, znam mysliwego i nie mam dobrego zdania. Choc wiadome,ze nie mozna oceniac wszystkiego przez jednego czlowieka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Kontrowersyjny temat, ale to totalnie nie moje tematy akurat :)

    OdpowiedzUsuń
  27. U nas sporo jest lasów, wiec i myśliwych sporo. Wcale nie jest tak łatwo jednym z nich zostać! A i to nie tak, ze zabijają na potęgę - odstrzał jest tylko zwierząt, których jest zdecydowanie więcej, niż może pomieścić ekosystem.

    OdpowiedzUsuń
  28. 37 years old Assistant Manager Hamilton Ferraron, hailing from Gaspe enjoys watching movies like Downhill and Table tennis. Took a trip to Yin Xu and drives a Bentley 4 Litre "The Green Hornet". na na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)