Dynia jako królowa w Naszych kuchniach co z niej zrobić ?

By | 09:56 73 comments
Dzem z dyni o smaku pomaranczowym




Witam Was bardzo serdecznie, dziś chciałam Wam przedstawić wpis w którym główną rolę zagra Dynia :) Jak wiadomo można ją bez problemu kupić w sklepie jak i też posadzić w naszym ogrodzie. Ja w tym roku po raz pierwszy posadziłam dynię i o dziwo wyrosła : Jedna z nich jest jadalna a druga ozdobna. Tą ozdobną w mgnieniu oka porwały dzieciaki do przedszkola i szkoły i zdobi ona ich kąciki przyrody. Z takich dyń ludzie wycinają również piękne ozdoby na Halloween. Ja chciałam Was jednak spytać o dynię jadalną ? co Wy z niej ciekawego i smacznego robicie ?

Ja na razie jestem laikiem w tej kwestii, więc pomysłów szukałam w internecie. Najciekawsze pomysły na jej wykorzystanie chciałam Wam dziś przedstawić. 

Dżem z dyni o smaku pomarańczowym.


Składniki:













Dzem z dyni o smaku pomaranczowym

  • Zetrzyj obraną dynię na tarce o grubych oczkach i przełóż do miski.
  • Zasyp dynię cukrem i pozostaw na noc (ok 12 godzin), by dynia puściła soki.
  • Przełóż wszystko do dużego garnka i smaż, aż objętość zmniejszy się o połowę i odparuje zbędna woda.
  • Pod sam koniec smażenia dodaj kwasek cytrynowy, ekstrakt, galaretki i cynamon. Wszystko dokładnie zamieszaj i gotuj przez 2-3 minuty.
  • Gorący dżem przelej do słoiczków i pasteryzuj przez ok 10 minut.


Dynia w occie z kardamonem

Składniki :


Dynia w occie z kardamonem
  • Oczyszczoną dynię pokroić w grubą kostkę o boku około 2-3 cm.
  • Wodę zagotować z octem, cukrem i przyprawami.
  • Do gotującego syropu włożyć dynię i gotować około 3 minut. Wyjąć, włożyć do słoików.
  • Syrop gotować jeszcze kilka minut a następnie gorącym zalać dynię.
  • Zakręcić słoiki i pasteryzować je około 10 minut.

Krem z dyni i pomarańczy z kardamonem


Składniki :


krem z dyni i pomaranczy z kardamonem


  • Dużą marchewkę obrać i pokroić w bardzo drobną kostkę, dużą cebulę posiekać drobno, ok. 1 kg. dyni piżmowej obrać, oczyścić z pestek i wewnętrznych błonek, następnie pokroić w drobną kostkę.
  • W dużym garnku rozgrzać ok. 2 łyżki oleju , podsmażyć na nim marchewkę przez kilka minut, następnie dodać cebulę i smażyć często mieszając.
  • Po kilku minutach smażenia marchewki z cebulą, dodać do garnka dynię i podsmażać często mieszając, by dynia nie przywarła do dna. Dwie pomarańcze obrać ze skóry i usunąć białe błonki. Dodać pomarańcze do garnka z warzywami i doprawić całość kardamonem.
  • Do garnka z warzywami wlać 0,5 l. bulionu warzywnego i gotować bez przykrycia aż dynia będzie tak miękka, że zacznie się rozpadać. Podczas gotowania wlewać systematycznie jeszcze 0,5 l. bulionu, by zupa ostatecznie nie była zbyt gęsta.
  • Na suchej patelni uprażyć 3 łyżki pestek dyni. Gdy dynia ugotowana w bulionie będzie już dostatecznie miękka, zblendować całość do uzyskania jednolitej konsystencji.
  • Jeśli zupa jest zbyt gęsta, dodać jeszcze bulionu. Podczas blendowania, do zupy dodać pół łyżeczki chili. Zupę przetrzeć przez sito, by uzyskać kremową konsystencję, posolić i dodać 2 łyżki miodu. Wymieszać całość.
  • Podawać z olejem dyniowym, posypane uprażonymi pestkami dyni, udekorowane rukwią wodną.
  • A Wy co ciekawego i smacznego robicie z Dyni ?




PODPIS


Nowszy post Starszy post Strona główna

73 komentarze:

  1. Dżem wyglada przepysznie. Prześle przepis mojej mamie to może mi taki upichci

    OdpowiedzUsuń
  2. Dynia ma wiele cennych składników i warto z niej korzystać póki jest sezon �� Ja dynię tak średnio lubię. Gdy byłam mała i gdy mieszkałam z rodzicami to pamiętam jak mama obrabiala dynię i z miąszu a potem było coś ciekawego - pestki się suszyło a później chrupało wieczorem ❤ Nie robiliśmy dyni na Halloween �� więc reszta się marnowala ale nie w dużych ilościach. Zapraszam mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie dlatego warto jeść dynię bo jej składniki są mega korzystne dla naszego organizmu.

      Usuń
  3. Uwielbiam dynię w każdej postaci. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie nawidzę zupy z dyni, tak kompot i dzem lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio robilam zupe z dynii :D moj facet ja lubi

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię dynię :) Dżemik jest pyszny, no i ciasta z jej dodatkiem genialne są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To musi być przepyszne! Poprosze mame żeby zrobila

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie tylko krem z dyni gościł ale mam ochotę na dżem

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio pierwszy raz robiłam placki z dyni, ale mi nie smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie przepadam za dynią, ale moja Córcia uwielbia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. same smakołyki, ja ogólnie pamietam jak za dzieciaka babcia robiła mleczna zupę z dynią pokrojoną w kostke i do tego zacierki, no i placki z dyni
    Sama dodaję startą dynię do muffinek czekoladowych

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie jadłam nic "dyniowego" - brzmi to smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. niestety ale ja do dyni sie przekonac nie moge

    OdpowiedzUsuń
  14. Krem z dyni bardzo lubię, a dawno nie robiłam. Narobiłaś mi smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jak mam dynie to robię zupkę, taki przecier. Uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  16. tyle pomysłów, a ja jeszcze nie próbowałam nic z dyni;/

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniammm. Z chęcią spróbowałabym każdego z przepisów . Uwielbiam dynie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam dynię pod różnymi postaciami - i na słodko, i na wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten dżem musi być pyszny, tak smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Nie liczę takich rzeczy więc nie jestem w stanie odp na to pytanie.

      Usuń
  21. Oj aż bym zjadła taki dżemik z naleśnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz że nigdy nie jadłam naleśnika z takim dżemem czas to zmienić.

      Usuń
  22. Ja muszę wreszcie zrobic zupe krem z dyni :) Jeszcze nie jadłam, a wiele osób chwali :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja TEŚCIOWA z nadmiaru DYNI - zrobiła dżem - i muszę przyznać,że wyszedł Jej na prawdę dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam dynię. Dżem z dyni o smaku pomarańczowym? Brzmi pysznie! Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja mama z dyni robi słodko-kwaśny dodatek do mięs - super sprawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dżem mnie najbardziej zaintrygował! Musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam zupę dyniową z grzankami, jest przepyszna <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie robiłam nigdy nic z dyni. Bardzo ładne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  29. Coś wspaniałego, zapomniałam o tych dżemach w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja nigdy nie lubiłam dyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie przepadam za dynią, ale w tym roku spróbowałam kremu z dyni u Teściowej mojej Siostry i o dziwo, mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ciekawe przepisy, może przekonam się w końcu do dyni

    OdpowiedzUsuń
  33. Krem z dyni i pomarańczy musi być pyszny :) Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  34. Dynia nie należy do moich ulubionych, jakoś nie przepadam za dynią. ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ooo ja Cię! Właśnie takich przepisów mi było trzeba! To wszystko bardzo smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Krem z dyni wygląda fajnie, nigdy nie jadłam dyni, nawet nie mam pojęcia jak może smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Chyba nigdy nie jadłyśmy niczego z dyni :/ A szkoda, bo kusi!

    OdpowiedzUsuń
  38. Kilka lat nie stosowałam wg dyni w swojej kuchni, jakby nie istniała a teraz to moja podstawa :) Robiłam dżemy w tamtym roku, uwielbiam zupy kremy a także frytki z piekarnika posypane cynamonem! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)