Nietypowy ogród – jak go urządzić ?

By | 12:26 31 comments




Nietypowy ogród – jak go urządzić? 

Piękny, wystawny ogród to marzenie wielu właścicieli dużych podwórek. Nie jest łatwo zagospodarować teren wokół domu, zwłaszcza jeśli są naprawdę duże i rozległe. Jest jednak kilka trików i dodatków do ogrodu, które sprawią, że będzie on niezwykły i zaczaruje każdego, kto będzie chciał nas odwiedzić. Jak zatem stworzyć nietypowy ogród?  

Rzeźby ogrodowe

 Jednym ze sposobów na stworzenie niezwykłem i oryginalnej przestrzeni są rzeźby ogrodowe. Choć nie należą do najpopularniejszych ozdób ogrodowych, są zdecydowanie najciekawsze. Ich największą zaletą jest to, że są niepowtarzalne. Można zamówić je u artysty specjalnie do naszego ogrodu tak, by oddawały zarówno nasz charakter, jak i typ naszego ogrodu. Jest wiele miejsc w ogrodzie, gdzie drewniane rzeźby znajdą swoje miejsce. Może to być zarówno fragment oczka wodnego, fontanna, jak i towarzystwo ławki. Rzeźby mogą też po prostu być samodzielnym elementem wystroju. Warto zastanowić się nad tym, co chcielibyśmy przekazać poprzez obecność takiej rzeźby. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że właśnie takie elementy ozdobne kształtują całość.


Meble i ornamenty drewniane

Bardzo ważną rzeczą w ogrodzie są meble. Nie chcemy bowiem, żeby nasz ogród był wyłącznie do oglądania. Chcemy w nim przebywać, chcemy nim żyć, chcemy być jego częścią. Wszystko to jest możliwe dzięki temu, że umieścimy w nim meble. Najlepszymi meblami ogrodowymi są te drewniane. Idealnie wkomponują się w każdy ogród, jako iż jest to materiał naturalny, wymagają jednak odpowiedniego dbania. Nie można ich zostawiać na zimę, wystawiać na długotrwałe działanie słońca i deszczu, a do tego trzeba także pamiętać o corocznym malowaniu środkami ochrony drewna. Warto jednak zaakceptować te drobne niedogodności, ponieważ ornamenty drewniane i rzeźby odpłacą się nam pięknym i trwałym wyglądem.

Nie ważne, jaki styl i ogrodowy wybierzemy jakie meble, dodatki, czy umieścimy w ogrodzie rzeźby drewniane, czy altankę z ornamentami, ważne jest to, aby ogród w pełni oddawał naszą wizję i to, jak chcemy spędzać czas w naszym ogrodzie. Wiele osób zupełnie zapomina o tym, że przecie jest to w główniej mierze przestrzeń do spędzania czasu, a nie tylko do pięknego wyglądania. Dlatego bardzo ważne jest to, aby właśnie myśleć w perspektywie spędzania czasu i przebywania na świeżym powietrzu w otoczeniu pięknych drzew, kwiatów, krzewów i szumu wody. A cała reszta niech będzie dodatkiem, który ma nam to umożliwić i umilić. Warto także pomyśleć o wynajęciu profesjonalnego doradcy.


Nowszy post Starszy post Strona główna

31 komentarzy:

  1. Ogród ma być naszą oazą spokoju, więc ważne, aby był tworzony w zgodzie z nami samymi. Bardzo cenne porady. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ogród, który jest zadbany i pięknie urządzony. Można się w nim zrelaksować i odpocząć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie drewniane elementy dekoracyjne pięknie się prezentują i nadają miejscu wyjątkowego klimatu i stylu. Gdybym miała typowy kwiatowy ogród chętnie zamieściła bym w nim takie rzeczy

      Usuń
  3. Uwielbiam piękne ogrody. W tym roku moja mama w ogrodzie zrobiła swego rodzaju kącik odgrodzony drewnianymi "deskami" na na ziemi są rozłożone kostki tam będą krzesła i stół z drewna, a na około piękne wysokie donice.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ogrody pomagają nam jeszcze lepiej wypocząć

    OdpowiedzUsuń
  5. ładne te ornamenty drewniane, u nas jest sporo wody, fontanny, oczko, kaskada

    OdpowiedzUsuń
  6. My w ogrodzie to tylko kwiaty i leżanka nic więcej. Nie myślimy o jakiś figurach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym mieć duży ogród by móc poszaleć z jego urządzaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam niesamowity ogród, z którego jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nas czeka urządzanie w przyszłym roku, już nie możemy się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogród to prawdziwa perełka.. przede mną jeszcze dużo czasu i jeszcze więcej pracy dlatego na chwile obecną nie czynię większych kroków, bo wizja odmieni mi się jeszcze wiele razy. Natomiast drewno kocham.. będę miała je w domu więc tym bardzie w ogrodzie i tarasie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mieszkam w mieszkaniu, ale jakbym mialam oglod chciałabym aby byl piękny. W zieleni.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. W moim ogrodzie nie ma żadnych dodatków czy rzeźb. Lubię mieć tylko w nim kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam wszystko co jest inne i nietypowe. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ciężko się zdecydować na jeden styl

    OdpowiedzUsuń
  16. rzeczywiście takie ogrody są rzadkością.

    OdpowiedzUsuń
  17. każdy ogród jest piękny, czasem warto prosić o pomoc fachowca

    OdpowiedzUsuń
  18. Marzy mi się moj mały prywatnu i piękny ogród, który będę mogła urządzać po swojemu i w swoim guście. Tak kocham zieleń i święty spokój.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam drewno w ogrodzie, ale takiej aranżacji jeszcze nigdzie nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam wizję ogrodu, którą kiedyś chciałabym zrealizować, ale dosłownie 90% musiałabym wywrócić do góry nogami, a nie jest to takie proste.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dbanie o ogród to nie moja działka. Nie znam się na tym i nie lubię. Ale za to w domu mam bardzo dużo kwiatów i bardzo o nie dbam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Drewniane dodatki są piękne i nadają się praktycznie do każdego wnętrza. Także sparwią, że ogród nabierze niepowtarzalnego charakteru. Ornamenty z drewna są piękne i z pewnością zachwycą nie jedną osobę

    OdpowiedzUsuń
  23. W moim przypadku dbaniem o ogród w dużej mierze zajmuje się mąż i teściowa :) Ja nie bardzo się na tym znam i też nie do końca za tym przepadam :) Gdyby kiedyś jednak zdecydowała się na własny ogród byłoby w nim mnóstwo kwiatów a i znalazłoby się także miejsce na odpoczynek i relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uważam, że każdy ogród powinien być urządzony tak, aby domownicy czuli się w nim dobrze, mogli odpocząć i miło spędzić czas. Różnego rodzaju dodatki są wskazane bo niewiarygodnie mogą zmienić przestrzeń.

    OdpowiedzUsuń
  25. Marzy mi się taki nie zbyt duży, a jednak przytulny ogród. Mam nadzieję że już w najbliższych latach to marzenie się spełni. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja to mam mniejszy ogród, więc jego urządzenie to zaden dla mnie problem na całe szczęście:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Odpowiednie meble ogrodowe to podstawa. Najlepiej oczywiście prezentować będzie się drewno;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Meble ogrodowe to podstawa :) Fajnie by było mieć taki ogródek :D

    OdpowiedzUsuń
  29. mi się strasznie podobają kaskady ogrodowe z kamienia, potoki, oczka, wodne elementy generalnie, a także kamienne ścieżki

    OdpowiedzUsuń
  30. Ogród to miejsce, w którym teraz spędzam w okresie letnim najwięcej czasu. Wcześniej, gdy zakupiliśmy dom, nie wyglądał on dobrze. Liczne nasadzenia były wysokie, nieprzycinane długo, było pełno chwastów. Zdecydowaliśmy się na aranżację ogrodu w naszym Bełchatowie. I nie żałuję! Firma wykonała kawał dobrej roboty. W tym roku postawił mąż też grilla, a ja zakupiłam właśnie dekoracje ogrodowe. W końcu mam tak jak marzyłam! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)