Arnika górska - właściwości.

By | 20:12 25 comments



Arnika rośnie na polach i skrajach lasu. W Polsce możemy ją spotkać w Sudetach i Bieszczadach. Kwiat arniki zawiera m.in olejki eteryczne. Piękne kwiaty arnika mają działanie bakteriostatyczne, które wzmacniają naczynia i zapobiegają tworzeniu się zakrzepów żylnych. Arnika może być stosowana również wewnętrzne, podnosi wtedy ciśnienie krwi oraz poprawia krążenie. Ma właściwości lekko moczopędne , przeciwzapalne oraz przeciwobrzękowe.

W warunkach domowych arnika przeważnie stosowana jest zewnętrznie. Najczęściej robi się z niej okłady lub kompresy przy stłuczeniach, krwiakach i obrzękach. 

Arnika jest pod ścisłą ochroną , a jej surowiec pozyskiwany jest z upraw. 


Arnika pomoże przy :

  • bólach stawów i mięśni 
  • obrzękach, siniakach
  • na kłopoty z dziąsłami
  • pielęgnuje cerę naczynkową
  • przy trądziku
  • odmrożeniach i oparzeniach


W sklepach możemy kupić m.in maść arnikową.


Maść ta szybko się wchłania i nie pozostawia tłustej warstwy. Jest niezastąpiona , gdyż nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać. Idealnie sprawdzi się podczas nie jednego wyjazdu. Nawilża, ujędrnia i uelastycznia skórę, a także rozjaśnia cienie pod oczami. Ma fajny wpływ na wszelkie uderzenia, opuchlizny i siniaki. Łagodzi swędzenie występujące po ukąszeniu owadów. Możemy ją też spokojnie stosować do masażu. Maść kosztuje ok. 15 zł.





Nowszy post Starszy post Strona główna

25 komentarzy:

  1. Moja babcia ma problemy ze stawami i bardzo często używa żeli z arniką. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo nie wiedziałam o tylu właściwościach arniki :)
    Z chęcią polecę bliskim.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że ma aż tyle właściwości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie używałam jeszcze produktów z arniką, ale widzę, że ma dobre właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie uniwersalne produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam doświadczenia w stosowaniu arniki, warto wiedzieć takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masc dla mnie ponieważ mam osoatnil problem z trądzikiem

    OdpowiedzUsuń
  8. Aleksandra StyleVibes12 września 2019 23:12

    O takiej maści jeszcze nie słyszałam, dlatego też chętnie sprawdziłabym ją u siebie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. O jejku ile właściwości ona ma! Jestem w szoku, a cena tej maści niska dlatego warto wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam że mama robiła sobie jakąś maść z dodatkiem arniki

    OdpowiedzUsuń
  11. Arnika jest mi kompeltnie nie znana, tyle co z znazwy, nie wiedziałam że ma tyle własciwości , warto ją mieć w domowej apteczce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam kiedyś o tej maści jednak nie wiedziałam że ma tyle zastosowań

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio nie używam w ogóle maści, ale kiedyś mi się zdarzało.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam wcześniej o tej maści. Wygląda naprawdę interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto sięgać po takie uniwersalne, ale mało popularne produkty.

    OdpowiedzUsuń
  16. Marka ta ma fajne maści i żele, które przydają się w domu

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam tę maść i spisuje się rewelacyjnie. Żałuję tylko, że skład jest tak słaby.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie kosmetyki. Dobre i niedrogie. Czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz slysze o masci! Dziekuje za wpis napewno mi sie przyda kiedys!

    OdpowiedzUsuń
  20. Poza tym, że pod ochroną jest dość fajną roślinką do terrarium. Stefania ją ma. Jak podrośnie mi to część dam babci, aby z niej sobie coś porobiła. Zawsze się znajdzie jakieś wyjście dla drugiego życia tej roślinki

    OdpowiedzUsuń
  21. Super ma właściwości, będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O Arnice słyszałam już wiele razy, ciekawy produkt.

    OdpowiedzUsuń
  23. Arnika ma faktycznie mnóstwo właściwości! Moja mama używa maści z tym składnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zmniejsza cienie pod oczami? To coś idealnego dla mnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię produkty ziołowe, o dobrym składzie. A jeśli to właśnie kremy do rąk to zwracam uwagę na to, by szybko się wchłaniały i nie pozostawiały tłustego filtru. Bardzo tego nie lubię. Widzę że z tym bym się polubiła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)