Na co może pomóc Nam rokitnik ?

By | 19:53 24 comments



Rokitnik to krzew, który zawiera bardzo dużo cennych składników. Owoce, korę, liście i i pestki wykorzystuje się w celach leczniczych. Z owoców robi się konfitury i dżemy.

Znalezione obrazy dla zapytania rokitnik

Na co może pomóc Nam rokitnik ?


  • ból gardła
  • hemoroidy
  • przeziębienie
  • reumatyzm
  • suchy kaszel
  • odmrożenia
  • oparzenia
  • choroby układu pokarmowego
  • zapalenie wątroby
  • wysoki cholesterol

Rokitnik wyróżnia się przede wszystkim zawartością witaminy C, obok dzikiej róży ma jej najwięcej ze wszystkich krzewów. 


W kosmetyce rokitnik wykorzystywany jest jako naturalny barwnik dodawany np, do płukanek koloryzujących i samoopalaczy.  Wykorzystuje się go w walce z łupieżem oraz przy wypadaniu włosów. Kremy z rokitnikiem mają żółtawy kolor jednak po otwarciu opakowania i długotrwałym stosowaniu traci on swój kolor. Jest to naturalny proces , który nie pogarsza właściwości .  Maść rokitnikowa przyspiesza proces regeneracji naskórka oraz sprawia, że formuje się nowa zdrowa warstwa skóry. Idealna na podrażnienia i otarcia. Przywraca skórze elastyczność i witalność. Taka maść może być stosowana do każdego rodzaju skóry.





Nowszy post Starszy post Strona główna

24 komentarze:

  1. Tej maści nie miałam, ale inne z tej marki tak.
    Bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słabo się znam na wykorzystywaniu naturalnych składników ku zdrowotności, więc zawsze to cos nowego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Duże zastosowanie maści. Super. Naturalne zioło. Coś dla każdego

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiedziałam że taki krzew może mieć tyle różnych właściwości, więcej jak arnika!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś pisałam o zastosowaniach rokitnika! :) Bardzo lubię tą roślinę i jej właściwości ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam że ma aż tyle własnościowi leczniczych

    OdpowiedzUsuń
  7. Szerokie spektrum zastosowania. Warto mieć w swojej apteczce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam już gdzies o tej maści i zachęca, jednak jak do tej pory się na nią nie zdecydowałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam kiedyś krem z rokitnikiem i super się u mnie sprawdzał :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie spotkałam się z tą rośliną w kosmetykach jeszcze. Ciekawe jak by sobie poradziła z szorstkimi kolanami

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka maść napewno by się przydała w moim domu

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o tej maści, ale nie próbowałam jej na sobie ani nikt z moich znajomych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z robotnikiem miałam kiedyś krem i używałam go na bliznę po CC. Bardzo dobrze go wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tej maści. Może ją wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, ze to ma aż tyle właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  16. OO..muszę się zainteresować bliżej tą maścią.

    OdpowiedzUsuń
  17. Natura dała nam wszystko do idealnej pielęgnacji skóry :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rokitnik ma wiele właściwości i często sięgam po jego naturalną postać.

    OdpowiedzUsuń
  19. mam ten krem i pomaga mi raz w roku jak umieram na kaszel. Polecam serdecznie każdemu, kto się waha...

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię kremy i maści z Rokitnikiem :) Trzeba przyznać, że działają cuda!

    OdpowiedzUsuń
  21. naprawdę ma tyle witamicny C? Nie spodziewałam się

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie miałam jeszcze okazji go używać, ale widziałam go u mojej babci, muszę zapytać jak się sprawdza. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rokitnik jest tu, na Pomorzu, bardzo popularną rośliną. Bardzo podobają mi się kosmetyki z nim w roli głównej. Tego kremu jeszcze nie dane mi było poznać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)