Zezwolenie na pobyt czasowy - kto i kiedy może je otrzymać ?

By | 09:55 32 comments

Karta pobytu tymczasowego dla cudzoziemców




Idąc ulicą coraz częściej można spotkać cudzoziemca. Teraz mamy takie czasy, że przyjeżdżają Oni do Polski by się uczyć, studiować, pracować a także i czasami mieszkać. Choć społeczeństwo różnie na Niech patrzy to chyba większość przyzwyczaiła się do tego, że obok niego nie koniecznie stoi jego rodak. 

Zastanawiałam się czy taki cudzoziemiec może tak po prostu przyjechać do Polski i przebywać na jej terenie bez żadnych zbędnych formalności ? Okazuje się, że każdy cudzoziemiec , który chce legalnie przebywać w Naszym kraju od roku do trzech lat musi posiadać kartę pobytu czasowego. 

Karta pobytu czasowego

Co to takiego jest ta karta ? i kiedy można  otrzymać zezwolenie na pobyt czasowy ?

Taka karta to nic innego jak zwyczajne pozwolenie na pobyt czasowy, żeby ją otrzymać musi wystąpić jeden z poniższych powodów :



  • praca
  • prowadzenie działalności gospodarczej
  • podjęcie studiów na uczelni wyższej
  • prowadzenie badań naukowych
  • pozostawania w związku małżeńskim z obywatelem polskim
  • chęć połączenia z rodziną przebywają na terenie Polski
  • inne przyczyny uzasadniające konieczność pobytu dłuższego 

  • Ja sama mimo, iż mieszkam w Polsce nie raz miałam do czynienia z Naszymi instytucjami, urzędami itp i ilość papierów oraz mega biurokracja przyprawiała mnie o zawrót głowy. Dlatego zdaje sobie sprawę, że taki cudzoziemiec to dopiero musi mieć pod górkę. Na szczęści są firmy jak np. Visa and Work, która  świadczy kompleksowe wsparcie dla cudzoziemców i pozwala im na przejście przez całą biurokrację bez zbędnego stresu. Mega wsparcie z ich strony pozwoli na kompleksowe skompletowanie potrzebnych dokumentów. 





    PODPIS


    Nowszy post Starszy post Strona główna

    32 komentarze:

    1. Dobrze, że o tym piszesz - bo w naszym kraju słabo z informacjami na takie tematy.

      OdpowiedzUsuń
    2. O właśnie, też mnie to zawsze zastanawiało jak cudzoziemcy to wszystko ogarniają :) Super przydatny wpis

      OdpowiedzUsuń
    3. Nigdy nie wiedziałam o tym w jaki sposób to wszystko wygląda :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Znam wiele osób, które już z tej opcji skorzystały - fajnie to wszystko przejrzyście opisałaś, bo wcale nie jest to łatwa sprawa.

      OdpowiedzUsuń
    5. Bardzo ważny i powszechny temat poruszyłaś :) Pozdrawiamy!

      OdpowiedzUsuń
    6. o ważny temat, i informacje

      OdpowiedzUsuń
    7. Ja mam znajome z Ukrainy i widząc to ile mają trudu i problemów z pobytem tutaj, dokumentacją to współczuję i dalej nie dowierzam w niektórych przypadkach

      OdpowiedzUsuń
    8. Oj niestety papierologia u nas jest ogromna ...

      OdpowiedzUsuń
    9. Mysle ze ten post przyda sie osobom szukajacym informacji

      OdpowiedzUsuń
    10. Ciekawe informacje dla zainteresowanych osób.

      OdpowiedzUsuń
    11. dobrze że sa takie instytucję. nasza biurokracja to faktycznie mont everest

      OdpowiedzUsuń
    12. Niedawno na geografii o tym wspominaliśmy, warto utrwalic swoją wiedzę ;)

      OdpowiedzUsuń
    13. dobrze że są takie firmy co pomagają odnaleźć się obcemu w polskich realiach urzędowych

      OdpowiedzUsuń
    14. Nie wiedziałam, że w naszym kraju wymagana jest karta pobytu czasowego :O

      OdpowiedzUsuń
    15. Znów coś sie dowiedziałam... chodzenie po urzędach u nas nie takie łatwe ;/

      OdpowiedzUsuń
    16. Dobrze, że istnieją takie firmy. Pomoc w załatwianiu takich spraw jest zawsze potrzebna :))

      OdpowiedzUsuń
    17. Wpis może być przydatny dla wielu osób :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Nie dotycza mnie takie sprawy na szczescie ;) ale warto wiedziec dla osob ktore szukaja

      OdpowiedzUsuń
    19. dobrze, że w Holandii mogę przyjechać i żyć jak chcę bez żadnych formalności i limitów pobytu ;)

      OdpowiedzUsuń
    20. Ciekawy wpis i warto wiedzieć o tych wszystkich formalnościach dotyczących cudzoziemców.

      OdpowiedzUsuń
    21. Super, że są firmy, które pomagają cudzoziemcom w załatwianiu tych wszystkich papierków.

      OdpowiedzUsuń
    22. Bardzo ciekawy wpis, każdemu może się przydać :)

      Pozdrawiam cieplutko :))

      OdpowiedzUsuń
    23. Przydatne informacje, choć osobiście nie dla mnie akurat.

      OdpowiedzUsuń
    24. Sporo osób korzysta z takiego zezwolenia.

      OdpowiedzUsuń
    25. Słyszałam właśnie ze dużo osób z tego korzysta.

      OdpowiedzUsuń
    26. Fajnie że poswatają takie firmy, w naszym kraju jest strasznie trudno uzyskać takie pozwolenie

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

    Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)