Na co zwrócić uwagę kupując wózek dziecięcy ?

By | 13:31 24 comments




Wyzwaniem dla młodych rodziców staje się zakup wózka dla dziecka. Producenci jak i sklepu kuszą Nas ogromnym wyborem co powinno Nas cieszyć a jednak czasami wśród, aż tak dużej ilość towaru trudno zdecydować się na ten odpowiedni model. 

Jak wiadomo najpierw kupują "oczy" a potem dopiero rozsądek :) 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie wózka :

  • WAGA
To podstawowa kwestia na którą na pewno powinniśmy zwrócić uwagę. O ile mieszkając w domu gdzie po prostu bezpośrednio wjedziemy wózkiem nie ma to jakiegoś większego znaczenia o tyle mieszkając w bloku ta kwestia jest kluczowa. Weźmy pod uwagę , że musimy np. wnieść wózek na 2 piętro a sam wózek waży od 10 do 25 kg plus oczywiście dojdzie jeszcze waga dziecka, plus akcesoriów czy torby z zakupami która się tam znajdzie. Warto zatem zapoznać się z wagą wybranego przez Nas wózka. 

  • RĄCZKA
Najlepsza rączka to taka która jest regulowana. Jeżeli np. jeden rodzic ma 160 cm wzrostu a drugi 180 cm to taka regulacja jest wskazana, dzięki niej możemy dostosować wysokość rączki pod daną osobę. Fajną opcją jest również możliwość zmiany położenia rączki przód - tył. Dzięki temu w szybki sposób można zmienić pozycję w jakiej dziecko jedzie , a także np. uchronić je przed słońcem.


  • KOŁA
Tutaj wybór zależy od Naszych potrzeb a raczej powierzchni po jakiej będziemy jeździć. Możemy wybrać małe piankowe kółka lub też duże pompowane. Mamy także możliwość wyboru kół skrętnych które dla jednych są mega ułatwieniem a dla innych nie koniecznie. Jeżeli zamierzamy wozić wózek w małym  bagażniku samochodu warto zwrócić uwagę by koła były zdejmowane.


  • KOSZ NA ZAKUPY
Idąc na spacer możemy zrobić zakupy i wcale nie musimy ich nieść w rękach. Warto sprawdzić czy kosz na zakupy jest łatwo dostępny np. kiedy dziecko śpi. Zazwyczaj oprócz zakupów zamieszczamy tam również zabawki i inne akcesoria dla dziecka , więc warto by taki kosz był większych rozmiarów.


  • WYGLĄD
Wiadomo , że jest ważny ale nie powinien być najważniejszy. Pamiętajmy również , że czym jaśniejszy materiał obicia wózka wybierzemy tym bardziej będą na nim widoczne plamy. 


  • FUNKCJONALNOŚĆ
Gondola, obicie  , dno wózka to bardzo ważne rzeczy na które też powinniśmy zwrócić uwagę. Mega funkcjonalnym wózkiem jest np. : cybex balios s

  • OPINIA INNYCH RODZICÓW
Warto przed zakupem zaczerpnąć wiedzy u źródła, czyli u innego rodzica, który już przetestować dany wózek i może nam doradzić co ewentualnie mu w nim przeszkadzało. 


Pamiętajmy ,że taki wózek posłuży Nam jak i Naszemu dziecku przez dłuższy okras czasu więc przemyślmy dokładnie jego zakup. 

Nowszy post Starszy post Strona główna

24 komentarze:

  1. Bardzo pomocny post dla przyszłych rodziców. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Całe szczęście mam ten etap za sobą, ale pamiętam ile trudności przysporzył nam wybór wózka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Długo wybierałam wózek dla swojej pociechy, teraz zastanawiam się nad spacerówką

    OdpowiedzUsuń
  4. funkcjonalność jest najważniejsza, sama nie mam dzieci ale wydaje mi się , że wózek musi być lekki i łatwo się składać

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam dość funkcjonalny wózek, ale niestety niezbyt lekki. Dla mnie to teraz duży minus.

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesujący i na pewno przydatny post, ale nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. dawniej byłabym z tego postu mega zadowolona. Jak kupowałam wózek to pod względem praktycznym i po wyglądzie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiadomo każdy ma swoje priorytety, ale dla mnie najważniejsze było to aby wózek był nieduży i poręczny w składaniu do auta czy w poruszaniu się po sklepie, czy podczas wsiadania do autobusu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne wskazówki ja pamiętam że zwracałam uwagę na funkcjonalność i żeby mi się ładnie do bagażnika auta zmieścił

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupując wózek trzeba wziąć wiele parametrów pod uwagę. Wszystko zależy od posiadanych funduszy i wymagań, jakie mamy w stosunku do poszukiwanego wózka. Takie porady na pewno znacznie upraszczają wybór.

    OdpowiedzUsuń
  11. Post idealny dla kobiet w ciąży. Wózek jest ważny dla każdej kobiety

    OdpowiedzUsuń
  12. Przy pierwszym dziecku wygrały oczy, co prawda wózek był bardzo wygodny, jednak waga zdecydowanie zbyt wysoka, szczególnie że mieszkam na pierwszym piętrze. Przy kolejnym dziecku będę mądrzejsza. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie podstawa to pompowane kola i zeby nie był ciężki no i rączka przekladana na dwa kierunki jazdy

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre rady dla mam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatne rady, podeślę je koleżance, która stoi przed wyborem wózka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. dobrze, że temat z wózkami mam już za sobą :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie to jeszcze nie dotyczy, ale w przyszłości będę pamiętać i tych radach :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobrze że te wybory są już za mną

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiem o czym piszesz. Niedawno kupowałam wózek i to wcale nie był łatwy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  20. Naszym zdaniem ważne są koła w wózku :) One świadczą o stabilności i wygodzie jazdy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Awesome photography! I feel lucky today to see the beauty of photography. It was really great inspirational post. What a memorable experience it was for us!

    OdpowiedzUsuń
  22. zdecydowanie waga i zwrotność są niedoceniane, rodzice patrzą na siedzisko, funkcje, cenę, a potem nie mogą wnieść wózka na piętro ani dobrze nim wykręcać na spacerach, od siebie polecę wózki Greentom, szczególnie jak ktoś szuka spacerówek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)