Zakup naszych czterech ścian - czy to łatwa sprawa ?

By | 13:52 35 comments


Przychodzi w życiu taki okres kiedy to zaczynamy poszukiwać swoich 4 ścian. Jedni z Nas szukają mieszkania inni zaś stawiają na domy. W obu przypadkach warto swój wybór przeanalizować dokładnie by później nie żałować. 


Na co zwrócić uwagę przy zakupie swoich czterech ścian ? 

  • otoczenie
  • wielkość domu/mieszkania
  • sąsiedzi
  • odległość do pracy
  • odległość do sklepów

Lepszy dom czy mieszkanie w bloku ?

Tak naprawdę zarówno mieszkanie w domu jak i w mieszkaniu ma swoje plusy jak i minusy. To od Naszych oczekiwań jak i kwestii finansowych zależy na jaką opcję się zdecydujemy. 
Nowe domy szeregowe w Katowicach  to także fajna alternatywa łącząca poniekąd mieszkanie w domu jak i bloku. 

Jakich błędów nie popełniać ?

  • nie spiesz się - pośpiech to zły doradca. Zakup naszych 4 ścian to zakup na całe życie , dlatego warto mieć pewność że dokonujemy odpowiedniego wyboru.
  • jeżeli kupujesz na kredyt - sprawdź swoją zdolność kredytować by nie wpakować się w takie koszta z którymi później sobie nie poradzisz
  • wielkość mieszkania - nie kupuj za dużego mieszkania , bo później może okazać się że przestrzeni do zagospodarowania jest za dużo a koszty utrzymania zbyt wysokie
  • stan prawny - sprawdź dokładnie dokumenty by później nie okazało się że jest np. więcej niż jeden właściciel

Zakup Naszego wymarzonego gniazdka to powód do wielkiej radość , ale też powód by wszystko robić z głową i bez pośpiechu. 




Nowszy post Starszy post Strona główna

35 komentarzy:

  1. Niby takie oczywiste, a jednak jak przychodzi co do czego można zapomnieć o wielu sprawach. Fajny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już znalazłam mieszkanie które mi odpowiada i czekam na odbiór

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście mamy swoj dom i nie mam takiego problemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno wszyscy, którzy również planują zakup własnego mieszkania, będą Ci bardzo wdzięczni za ten post. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupno nieruchomości jest dziś bardzo trudne, a do zakupu trzeba się konkretnie przygotować! Warto wiedzieć na to zwrócić uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. 3 lata temu zmienialiśmy mieszkanie i dłuuuugo szukałam tego które by nas w 100% zadowoliło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cenne spostrzeżenia, Ja mieszkałam w bloku teraz w domku każde mieszkanie ma swoje zalety i wady

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, że o tym piszesz! Takie decyzje naprawdę warto przemyśleć, aby nie żałować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, że to wybór na całe życie :) Ja chyba zdecydowałabym się na mały domek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakup własnego mieszkania/domu to poważna sprawa. Nie wolno z czymś takim się śpieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie kupowałam domu a więc nie nwiwm jak to jest i tak naprawdę nie chcę wiedziesz naszczescie

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście, że nie łatwa. My na szczęście rozbudowaliśmy dom i nie trzeba nic kupować.

    OdpowiedzUsuń
  13. no my już to mamy dawno za sobą, jednak wcale to takie łatwe nie jest...

    OdpowiedzUsuń
  14. Zakup domu trzeba bardzo dobrze przemyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  15. To na pewno nie jest łatwa sprawa znaleźć coś idealnego dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jest łatwo. Tego na rynku jest pełno A jak przychodzi co do czego to problem

    OdpowiedzUsuń
  17. na pewno nie jest to łatwe

    OdpowiedzUsuń
  18. To bardzo ważna decyzja w życiu, która zdecydowanie wpływa na nasze życie.

    OdpowiedzUsuń
  19. My oczywiście bardziej preferujemy domy :) Bloki jakoś nigdy do nas nie przemawiały.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pośpiech to zawsze zły doradca. To duża inwestycja więc warto ją dobrze przemyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zakup domu to poważna decyzja i nigdy nie warto podejmować pochopnych decyzji. Najpierw wato wszystko przeanalizować i wybrać najlepszą opcję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zakup domu czy mieszkania to poważna sprawa, nie ma co się spieszyć. Przydatny wpis, ja jednak w najbliższym czasie nie planuję takiego zakupu, bardziej myślę o budowie.

    OdpowiedzUsuń
  23. My kupiliśmy mieszkanie, ale o domku myślimy. Jednak wszystko w swoim czasie ;D

    OdpowiedzUsuń
  24. To nie łatwy temat. Całe zycie w bloku a od paru miesiecy w domku i widze co ma plusy i minusy :).

    OdpowiedzUsuń
  25. Zawsze mi sie podobalo mieszkac w domu bo wlasnie tak jestem wychowana, ale sama chyba nigdy sobie nie kupie domu. Latwiej jest z mieszkaniem, tak mi sie wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja niestety musiałam działać w pośpiechu, bo ciąża nieco wszystko komplikowała i była jedyna nasza szansa na kredyt - ale udało się i wszystko się ułożyło dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nad każdym zakupem warto się porządnie zastanowić:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawe i potrzebne wskazówki :) Właśnie zastanawiam się nad zmianą mieszkania na większe i myślę nad zdolnością kredytową. Mam nadzieję, że wszystko się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  29. If you are looking for luxurious Handbags bearing designer labels, Vitapress.By is the destination to visit. It is a website where you will find genuine leather Christian Doir Handbags of luxury handbags from famed brands like Balenciaga, Celine, Dior,Hermes handbags, Fendi and Saint Laurent among others. And the sale price and high quality has won a great reputation all over the world.Also ,The Rolex Watches It offers free shipping for all orders and countries.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zakup mieszkania to ciężka sprawa. Może kiedyś sama zdecyduje się na taki krok :)

    OdpowiedzUsuń
  31. W Polsce młodzi mają strasznie ciężko. Tyle pustych budynków stoi mogliby coś z tym zrobić i pomóc tym których nie stać na kredyt, a chcą w końcu wyprowadzić się od rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  32. My przy kupnie domu, zwracaliśmy jeszcze uwagę na odległość do przedszkola i szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Awesome photo you have shared here, Thanks a lot for sharing it because it make myself to love.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)