Seria książek Czytam sobie od Egmont - zobacz jak Twoje dziecko pięknie czyta samo.

By | 10:45 24 comments


Kiedy to ja czytałam moim dzieciom bajki zwracałam uwagę na to by było w nich dużo kolorowych obrazków oraz treść bajki uczyła czegoś mądrego moje dzieci. Teraz kiedy to moje dzieci zaczęły same czytać książki ogromną rolę odgrywa czcionka. Czym większa tym lepiej im się czyta. Kiedyś w nasze ręce wpadła seria książek Czytam sobie i została z nami do dziś a Nasz zbiór z tej serii ciągle się powiększa.


Czytam sobie” to program wspierający naukę samodzielnego czytania wśród dzieci w wieku 5-7 lat. Poszczególne książki są podzielone na poziomy zaawansowania - poziom pierwszy: „Składam słowa”, poziom drugi: „Składam zdania” oraz poziom trzeci: „Połykam strony”. W prace nad serią zaangażowani są czołowi polscy autorzy i ilustratorzy, a także pedagodzy i eksperci, którzy dbają o to, by każdy z tomów był zgodny z zaleceniami metodologów. Do tej pory sprzedano ponad milion egzemplarzy książek z serii „Czytam sobie”, co świadczy o tym, że to skuteczny i lubiany przez dzieci sposób na rozpoczęcie przygody z samodzielnym czytaniem.  
Serii „Czytam sobie” towarzyszy akcja społeczna „Czytam sobie. Mogę być, kim chcę!”, której celem jest pokazanie, jak nauka czytania od najmłodszych lat wpływa na rozwijanie w sobie pasji, a w konsekwencji świadomy wybór przyszłej drogi zawodowej. W promocję akcji zaangażowało się wielu aktorów, sportowców i ludzi mediów.



Lewy. Gola! Czytam sobie. Poziom 1


Robert Lewandowski to gwiazda niemieckiej drużyny – Bayern Monachium. Nasz rodak jako napastnik nie ma sobie równych. Tak było i tym razem! 
Przeczytaj pasjonującą relację z meczu Bayernu z Wolfsburgiem i przeżyj wielkie emocje. Ile goli tym razem strzeli Lewy? Czy znów poprowadzi drużynę do zwycięstwa? 
Przeczytaj sobie o tym sam! „Lewy. Gola!” to pierwszy poziom nauki czytania w ramach serii Czytam sobie. Dzięki tej książce twoje dziecko będzie mogło poćwiczyć głoskowanie, a krótkie zdania zawierające 23 podstawowe głoski ułatwią mu samodzielne przeczytanie opowiadania o Robercie Lewandowskim. 
W książce jest około 150 - 200 wyrazów, co sprawia, że jest ona odpowiednia dla dzieci uczących się składać słowa. Bardzo duża czcionka użyta w książkach „Czytam sobie” z poziomu pierwszego również pomaga początkującym czytelnikom w lekturze.  



Czytam sobie. Wielki bal Smerfetki. Poziom 1


W wiosce smerfów wszyscy przygotowują się na bal, będą tańce i konkurs na najlepszy kostium. Krawiec szyje suknię dla Smerfetki, a Amant konstruuje niezwykły pojazd dla „Damy Roku”. Zapowiada się wielkie wydarzenie. Tylko czy wszystko pójdzie zgodnie z planem? Wyrusz do wioski Smerfów i rozpocznij naukę czytania ze swoimi ulubionymi bohaterami.


Złota panna. Legenda o Złotej Kaczce. Czytam sobie. Poziom 2


Poznaj Ludkę – wyjątkowo roztropną dziewczynkę. Ludka mieszka w Warszawie i bardzo lubi swoje miasto. Uwielbia spacerować po małych uliczkach i zaułkach. Wielką pasją Ludki są też zagadki i sekrety. Dziewczynka jest zafascynowana pałacem stojącym na ulicy Tamka, nieopodal jej domu. Według legendy, w pałacu znajduje się złoty ptak, który strzeże skarbu. Tym skarbem jest wielkie bogactwo, które ptak podaruje temu, kto go spotka. 
Ludka postanawia, że to właśnie ona stanie twarzą w twarz ze złotą kaczką. Czy uda jej się zrealizować to postanowienie?

„Złota panna. Legenda o Złotej Kaczce” to drugi poziom nauki czytania w ramach serii Czytam sobie. Dzięki tej książce twoje dziecko będzie mogło poćwiczyć sylabizowanie, a także pozna dłuższe zdania złożone i elementy dialogu. Tekst zawiera 23 podstawowe głoski oraz „h”, więc samodzielne przeczytanie całej historii o Ludce przez dziecko nie będzie problemem. W książce jest około 800-900 wyrazów, co sprawia, że jest ona odpowiednia dla dzieci uczących się składać zdania. Dodatkowym ułatwieniem jest duża czcionka, która pomaga średnio zaawansowanym czytelnikom w lekturze. Autorką tekstu doskonale wszystkim znana Joanna Papuzińska, a ilustracje to dzieło Katarzyny Bajerowicz – poznańskiej malarki, graficzki i fotografki.


Wszystkie przedstawione książeczki są bardzo chętnie czytane przez moich synów. A czy wasze dzieci czytają tego typu książeczki ?

 






PODPIS
Nowszy post Starszy post Strona główna

24 komentarze:

  1. Lewy gola! - Mój syn na pewno by był zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  2. ładne ilustracje a tekst wyraźny, duża czcionka, fajne książeczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie pozycja idealnie nadaje się dla mojego syna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mojej córki, wprawdzie już czyta sama ale długie teksty szybko ją męczą. Rozejrzę się za tymi pozycjami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja corcia jest za malutka, ale znam dzieci ktorym ksiazeczki przypadlyby do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno dzieciom książeczki bardzo się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ta książeczka z lewym bardzo fajna dla małych fanów piłki nożnej idealna

    OdpowiedzUsuń
  8. Lewy gola to pozycja dla mojego syna

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawe opisy książek, jednak ja jestem jeszcze na etapie czytania książek moim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiesz że jeszcze nie mam dzieci ale z pewnością będę inwestować w tego typu książeczki jak tylko się u mnie pojawią :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Lewy Gola! Z chęcią kupię dla mojego syna - napewno będzie zadowolony!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super propozycja dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książeczki z kolorowymi obrazkami i krótką treścią są mile widziane u mojej córki, szybko strony przewraca i trzeba zdarzyć przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że to świetny pomysł na prezencik dla mojego młodszego brata. Uwielbia takie książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawa jestem czy nasi chłopcy polubiliby te ksiązeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moje dzieci są jeszcze za małe na takie książeczki. Przyznam, że są one super i gdy podrosną to z chęcią po nie sięgniemy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Egmont znam i bardzo lubie , mam sporo nowosci ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wielki bal Smerfetki bardzo fajna :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czym skorupka za młodu.. cudowne sa te książeczki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój brat skończył 5 lat, więc idealna dla niego :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe propozycje, mój synek obecnie ma pół roku wiec do czytania jeszcze kawał drogi.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne są teraz książeczki dla dzieci. Moża wybierac i wybierac:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniałe są te książeczki. Coś czuję, że wkrótce będę miała w domu pokaźną biblioteczkę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Staram się w 1 kolejności odwiedzać blogi, które pozostawiają ślad u mnie.

Proszę o NIE SPAMOWANIE trafię do Was :)